Code C003

Author:
MandyW
Posted:
di, 11/29/2022 - 11:56
Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat de 'regels' voor het toepassen van code C003 zijn?
Ik ben al een half jaar bezig met een kies die achteraf een verticale wortelfractuur bleek te hebben. Vorige week is deze kies uiteindelijk getrokken. Nu is er inmiddels al bij twee bezoeken de code C003 berekend, 'Consult niet zijnde periodieke controle', terwijl beide keren met dezelfde kies / problematiek te maken had. Ik dacht altijd dat als de behandeling nog steeds onder de eerdere problematiek viel binnen 2 maanden dit niet doorbelast mag worden?
Bij de laatste afspraak ben ik letterlijk meteen in de stoel gelegd en verdoofd en na het trekken van de kies kreeg ik een papier mee met nazorg informatie. De tandarts heeft amper een woord met me gewisseld maar toch wordt dit blijkbaar als 'consult' berekend. Ik heb het idee dat dat niet terecht is, omdat dit dus de derde keer zou zijn dat ik voor dezelfde kies een consult moet betalen, terwijl er geen (nieuwe) informatie oid meer verstrekt werd en dit eigenlijk de laatste fase (extractie dus) van een langlopend probleem was.
Is het normaal dat deze kosten bij elk bezoek doorbelast worden of niet? Hopelijk kan iemand dit verduidelijken, alvast bedankt!
Tandarts_Richa…

'Consult niet zijnde periodieke controle' ,m.a.w. een consult kan berekend worden. Elke keer dat u voor een klacht uw tandarts raadpleegt. Het mag niet berekend worden als het een behandel afspraak betreft voortvloeiend uit een consult. Maar wel als u terug komt met een nieuw vervolg klacht. Dus als u drie keer komt voor een consult dan 3x ook al betreft het dezelfde kies. Dus niet als u terug moet komen, geconstateerd bij de dan uitgevoerde consult. Dat is officieel. Het hangt voor mij ook af hoe lang er tussen de consulten zijn. Als iemand dezelfde week terug komt dan ben ik soms coulant , maar dat is coulance. Dat hoeft niet.
di, 11/29/2022 - 14:08 Permalink