frame prothese

Author:
digna1974
Posted:
zo, 11/27/2022 - 17:14
ik denk laat weer eens wat horen, ben sinds maart klaar met me bovenkaak, 5 implantaten en een gehemelte vrije prothese op steg. het bevalt me uitstekend.
heb sinds een paar maanden nu voor de onderkaak een frame prothese. heb onder nog 7 tanden.
de frame is voor tijdelijk zodat ik kan wennen aan een onderprothese.
ga volgend jaar rond de zomer voor een telescoopprothese. dat vind ik toch ff mooier.
de frame is zo gemaakt met iets minder kiezen 2 in totaal omdat ik snel last heb van kokhalzen. bevalt me prima. de telescoop prothese laat ik ook maken met iets minder kiezen.
digna1974

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Hoi.ze zijn niet het mooiste meer.wel goed genoeg voor kronen op te laten plaatsen. voor de stevigheid is het beter.laatst braken weer bij 2 wat af.is wel weer gemaakt.het voordeel van de telescoop prothese is dat de prothese ook op implantaten kan.ga dus met deze constructie langzaam afbouwen naar implantaten op den duur.ook in me onderkaak laat ik op den duur implantaten plaatsen. Dan zit het tenminste stevig vast.oja de telescoop prothese is makkelijk aan te passen als er een uit moet.ik zit bij een tandarts die met een Duitse tandtechnieker werkt.
ma, 11/28/2022 - 01:46 Permalink