Spanning op andere tanden na trekken kies?

Author:
Marouschka
Posted:
do, 11/24/2022 - 18:15
Hoi, ik heb eergisteren kies 36 moeten laten trekken. De arts heeft er ook iets voor botopbouw ingespoten en het gehecht. Ik heb de indruk dat het goed geneest en ik heb enkel wat kaakpijn. Dus geen ontsteking.Echter sinds vandaag heb ik het gevoel aan de rest van mijn onderste tanden ernaast, en mijn voortanden, zoals wanneer je een beugel op je tanden hebt, namelijk dat ze “spannen”. Mijn tanden staan vanvoor niet mooi naast elkaar maar redelijk over elkaar dus ze konden wel extra plaats gebruiken. Heb een kleine mond namelijk. Wil dit zeggen dat ze al gaan verschuiven? Plan was om een implantaat te zetten ( alhoewel ik er enorm bang van ben) , een brug raadt de paradontoloog mij af. Dus ik weet nu niet goed wat er gaande is.
Marouschka

Vraag is dus, heeft het zin een implantaat te zetten ( zou na 4 maand gebeuren) of beter afwachten hoe mijn tanden verschuiven en eventueel beugel ( maar eer je bij een orthodontist binnen geraakt zijn we al 9 maand verder) … Het is wel een tand waar ik veel mee kauwde. Ik weet niet of een brug ook en oplossing is. Ik ben 39 jaar.
do, 11/24/2022 - 20:21 Permalink
Tandarts_Richa…

Er is in een beperkt ruimte gewerkt. Met spanning waarschijnlijk aan de andere kiezen. Geef het een week de tijd om te herstellen. Soms duurt dat langer. Als de pijler elementen gaaf zijn is een implantaat te prefereren. Indien de pijler elementen flink gevuld zijn en parodontaal in orde dan adviseer ik vaak toch een brug omdat je voor ongeveer hetzelfde bedrag als een compleet implantaat met kroon, 3 elementen gerestaureerd hebt,
vr, 11/25/2022 - 09:30 Permalink
Marouschka

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Mijn achterste kies heeft een hele grote vulling. Mijn kies aan de andere kant is nog perfect in orde. Ik heb wel last van gingivitis en krijg binnenkort een dieptereiniging. De paradontoloog raadt zelf een implantaat aan. Ik ben 39 jaar hoe lang gaat een brug mee en maak ik dan kans om de andere tanden ook te beschadigen? Mij lijkt een implantaat wel ok maar het beangstigt me omdat ik hier al heb gelezen over zenuwpijn, uitgroeien en dergelijk. Plus het is idd duur.
vr, 11/25/2022 - 15:42 Permalink
Tandarts_Richa…

Het is veel geld en alleen u kunt bepalen of u dat de moeite waard vindt. Geloof niet alle horror verhalen, wordt vaak aangedikt. In Nederland gaat kroon en brugwerk gemiddeld 15 jaar mee. In mijn mond al 48 jaar. Maar kijk naar de prijs , deel het door 10 als u een brug in 10 jaar afschrijft hoeveel is de afschrijving per jaar. Hoeveel schrijft u bijvoorbeeld af op een auto of een ander vergelijkbaar uitgave.
vr, 11/25/2022 - 17:30 Permalink