Tand getrokken: preventief antibiotica

Author:
Marouschka
Posted:
di, 11/22/2022 - 18:02
3 weken geleden bleek bij de paradontoloog dat ik een abces onder een tand had, een ontzenuwde tand die eigenlijk al niet meer te redden viel. Ik heb antibiotica genomen en moest vandaag dan terug om deze kies laten trekken. Ze heeft veel geweld moeten gebruiken en in 2 moeten splitsen want hij kwam er moeilijk uit. De abces werd verwijderd en er is ook kunstmatige botopbouw ingespoten. Nu kreeg ik de instructies mee van de paradontoloog dat ik weer meteen moet starten met een kuur antibiotica om te voorkomen dat ik een infectie krijg. Ik vraag me nu wel af of dat wel zin heeft om zomaar antibiotica te nemen want zo gezond is dat toch allemaal niet. Waarom schrijft ze dat voor zonder dat er een infectie is? Ik lees hier vaak dat dat niet altijd zo maar mag gegeven worden. Graag raad.
Tandarts_Richa…

"Waarom antibiotica voor implantaat?
Omdat kunstweefsel in het lichaam vaak voor bacteriële infecties zorgt, krijgen patiënten met een implantaat vaak langdurig antibiotica om deze infecties te voorkomen. Het grootste nadeel daarvan is dat de antibiotica in het hele lichaam werkzaam zijn en schadelijk kunnen zijn.".
Kunstmatig Botopbouw kan afgestoten worden door een infectie daarom AB kuur. Er was een infectie,,,,Abces. In de tandheelkunde wordt steeds minder een AB kuur voorgeschreven maar soms is het wel nodig. Uw behandelaar weet wanneer wel en wanneer niet.
di, 11/22/2022 - 21:04 Permalink