Eindelijk begonnen

Author:
Bosmonster
Posted:
di, 11/15/2022 - 17:47
Ik ben nu 64 en heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en in april contact gezocht met een ortho. De reden was dat het allemaal schots en scheef staat en moeilijk schoon te krijgen is. Na diverse contacten toch begin juli aan het grote rechtzetten begonnen. Er is zowel boven als onder een slotjesbeugel geplaatst. Was wel wennen, vooral met het eten. Kan mij best voorstellen dat kinderen een hekel hebben aan het (rot)ding. Ben wel zeer blij dat ik de stap heb genomen. De grote tegenvaller is wel dat telkens na een wijziging de draden in mijn wang steken. Het valt mij wel op dat de puinhoop (lees scheefstand) steeds groter wordt. Heb nog veel last. Dit ga ik de komende controle toch even bespreken.

Voor iedereen die denkt te oud te zijn: liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Als je twijfelt, gewoon eens contacten met een ortho.
Tandarts_Richa…

Mijn "oudste" client die ik naar ortho doorgestuurd heb was 73. Helaas is zij pas op 86 jarige leeftijd overleden. Zij heeft nooit spijt gehad was juist heel blij dat zij de stap genomen had. U kunt bijen was gebruiken om de stekende draden te bedekken en zo het ongemak te verminderen. Soms moet je eerst ruimte (puinhoop) maken om daarna alles op z'n plaats te krijgen. En dat verplaatsen kan soms heel gevoelig zijn. Zelfs pijnlijk. Naar bespreek het, vraag, maakt zaken duidelijker.
di, 11/15/2022 - 21:32 Permalink
Bosmonster

Beste tandarts Richard, ik ben een keer direct naar de ortho wezen sporten. U raadt het al: een prikdraad. Nu heb ik in mijn sporttas standaard een doosje wax en een paar reserve elastiekjes. Ik was ook al een keer de elastiekjes vergeten in te doen, maar gelukkig had ik de reserve bij mij. Even in de kleedkamer prutsen, waarbij er ook nog een als een raket door de ruimte vloog.
Ook ik mijn werktas zit nu standaard een setje eerste hulp bij beugel problemen.
As vrijdag heb ik weer een controle en zal het zeker bespreken.
wo, 11/16/2022 - 08:32 Permalink
Bosmonster

U had wel gelijk: de ortho zei ook “ het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt”. Jullie zij de deskundigen dus moet ik daar maar naar luisteren.
Afgelopen vrijdag geweest. Kon het na afloop ook merken. Nieuwe iets dikkere draden gekregen en ze zijn stevig aangespannen. Mijn dieet bestond die dag uit paracetamol. Nu is de meeste pijn voorbij, alleen de elastiekjes geven nog een trekkend gevoel.
Bedankt voor je opbeurende antwoorden.
zo, 11/20/2022 - 13:11 Permalink