code klopt niet bij gedane behandeling

Author:
Marlies987
Posted:
vr, 11/11/2022 - 12:44
Ik heb tijdens het plaatsen van een implantaat (J20) een membraan en wat botsubstituut in de diepte van de socket gekregen om vervolgens met het indraaien van het implantaat de sinusbodem ietsje op te duwen bij 26. Dit valt volgens mijn tandarts onder J15 (€ 89,55) + J15 techniekkosten (€80 euro). Maar J15 is het "verbreden en verhogen van de kaakwal" dit echter is niet gedaan er is alleen wat materiaal in de diepte gestopt om tegen te gaan dat hij met het aanschroeven van het implantaat door de sinusbodem zou prikken hij heeft wel de sinusbodem tijdens het aandraaien wat omhoog geduwd wat de bedoeling was. Mag hij daarvoor J15 + J15 techniekkosten berekenen? Ik kon hier geen goede code voor vinden want het is geen J15 en ook geen J18 (orthograad). Wat mag hij dan berekenen want het is duidelijk geen code maar een zelfbedachte oplossing van de tandarts.
Tandarts_Richa…

Om iets te bereiken wordt soms iets bedacht. Of gewoon niet doen, maar dat willen wij ook niet. https://www.mondzorgkosten.nl/tandartscodes/kaakverbreding-en-of-verhog….

Code Omschrijving
Tarief
J15* Kaakverbreding en/of verhoging in frontregio of eerste kaakhelft
€ 84,57

Uitsluitend in rekening te brengen in combinatie met J20, J27, J28, J37 of J80. Niet in combinatie met J12 of J13 t.b.v. dezelfde implantaatbehandeling in
rekening te brengen.
De materiaal- en/of techniekkosten dienen afzonderlijk in rekening te worden gebracht
za, 11/12/2022 - 03:36 Permalink