Nazorg kies trekken

Author:
Janneke_
Posted:
di, 11/01/2022 - 02:49
Goededag,

Ik ben afgelopen weekend bij een spoedtandarts geweest. Deze tandarts heeft mij verlost van een kroon + wortels waar een grote ontsteking zat (in de wortelpunten en mijn hele tandvlees eromheen). Ik vertelde dat ik de week ervoor nog bij mijn eigen tandarts was geweest en deze kies (kroon) had aangewezen als pijndoener. Tandarts had toen gezegd dat het waarschijnlijk mn tandvlees was dat zeer deed. Spoedtandarts was verbaasd dat hij geen foto had gemaakt..

Enfin ik kreeg de opdracht vd spoedtandarts om maandag meteen mijn eigen tandarts te bellen over wat er was gebeurd dit weekend. Dat deed ik. Reactie eigen tandartsreceptionist? Oh en wat wil je dan nu? Daar had ik geen antwoord op.. Is het niet normaal dat zij dan nog even kijken of het wel goed is gegaan ofso? Ik weet het oprecht niet..

Ik wil eigenlijk inschrijven bij een andere tandarts, zou ik hen mogen vragen om naar de wond te kijken/of de ontsteking nu wel weg is bijv? Of is dat gek?
Tandarts_Richa…

Je hoeft niet altijd na te kijken als een kies getrokken is. Meestal alleen bij klachten, of bij complicaties. Lichaam heeft tijd nodig om troep op te ruimen dus als de zwelling weg is dan zie je niet gelijk of de ontsteking weg is. Altijd idd eigen tandarts doorgeven voor de historie. Niet ieder client wil de kosten maken voor een x-foto, vaak boos als ik het voorstel maar een foto geeft vaak juist meer informatie. Jammer dat de kies met een wortel kanaal behandeling (wkb beh) niet te redden was. Oorzaak is meestal een ontstoken/dood zenuw. Met een wkb beh. wordt de oorzaak, de zenuw aangepakt zodat de kies behouden kan blijven.
di, 11/01/2022 - 13:10 Permalink