Onhoudbare Pijn en bult op kaak

Author:
lile
Posted:
zo, 10/23/2022 - 10:20
Beste,

Vorige week vrijdag zijn er bij mij onder narcose 4 verstandskiezen en de 2 achterste kiezen boven getrokken en een aantal gaatjes gevuld, dit onder narcose ivm ptss en angst voor tandarts.

Al sinds ik wakker werd heb ik een enorme pijn in mijn mond ondanks dat mijn pijngrens heel erg hoog is. Gezegd werd dat ik na een dag of 3 weer kon werken.
Nu een week verder kan ik mijn mond niet verder openen dan 1 cm en praat ik liever niet omdat dit nog meer pijn doet. Deze pijn straalt uit naar mijn oor, slaap en hoofd en nek. Ik kan niet zitten want dan doet het nog meer pijn. En op mijn linker kaak lijkt een hele dikke bobbel te zitten.
Nu weet ik dat de pijn wel een week of 2/3 aan kan houden. Maar omdat ik een maagverkleining heb gehad mag ik geen nsaid’s en slik ik nu paracetamol, tramadol en oxycodon. Is het normaal dat het dan nog zo’n pijn doet dat je je geen houding weet te geven en al een week amper slaapt?
Of zou mijn kaak gebroken kunnen zijn? En zo ja moet je dan terug naar de tandarts of valt dat onder huisarts?

Alvast heel erg bedankt voor uw antwoord(en).
Tandarts_Richa…

Bij het trekken v e verstand kies kan de pijn soms zelfs 3-4 wkn aanhouden. Met pijnstillers die mogen te onderdrukken. Bij twijfel altijd laten beoordelen. Het kan zijn dat tijdens het trekken onder narcose het kaakgewricht wat overbelast is, dat kan de beperkte mondopening verklaren. Ik zou het laten beoordelen.
zo, 10/23/2022 - 14:17 Permalink