vermoeidheid

Author:
roon
Posted:
do, 06/06/2002 - 01:12
altijd naar de tandarts geweest,helaas denk ik verkeerde tandartsen + een slecht gebit.
twee jaar geleden naar een nieuwe tandarts want de vorige repareerde alleen maar als er weer wat afbrak, dus weer nieuwe tandarts.
het probleem was dat ik steeds moeier werd, ook al bij de huisarts geweest kon niks vinden maar door de vieze smaak in mijn mond wist ik dat het aan mijn gebit lag, kon geen 5 min. meer sporten.
dus nw tandarts hele berg fotos laten maken en jahoor alle kiezen onder waren niet meer te redden dus alle kiezen onder trekken dan prothese en daarna alle andere kiezen en tanden renoveren kronen ed.
nu dus een prothese al 1.5 jaar en gaten en afgebroken kiezen gerepareerd breekt er weer van alles af en wil de tandarts mij niet meer helpen alleen af en toe wat repareren omdat ik ROOK.????
na het trekken van 8 kiezen was de vermoeidheid over maar die is nu dus weer terug incl de nare smaak.
de vermoeidheid speelt mij heel erg parten ook naar mijn gezin omdat ik na een dag werken echt op ben.
ik sta nu op het punt om alles te laten trekken en een gebit te nemen omdat ik het niet meer weet en van die vermoeidheid af wil.ga nog wel volgende week naar de tandarts van mijn vrouw om het te laten zien maar die neemt geen nw patienten aan.

heeft u tips of opmerkingen ik sta overal voor open.
ronald
de digitale tandarts

Een vieze smaak in de mond wordt meestal veroorzaakt door zwavelhoudende producten van bacterien die tandvleesontstekingen veroorzaken.

<a href="http://www.tandarts.nl/html/tandvlees/vieze_smaak_adem.php">Lees hier meer over...</a>

Helaas is roken een belangrijke factor die de kans op tandvleesproblemen doet toenemen en bij rokers heeft een tandvleesbehandeling helaas ook minder effect!

U vertelt dat u een volledig kunstgebit nemen, maar ik kan moelijk beoordelen of de situatie zodanig is, dat dit de meest verstandige keuze is. Bespreek de verschillende opties goed met uw tandarts.

Maar als u een prothese neemt wil ik een overkappingsprothese aanraden.
Hierbij worden wortels (meestal van de hoektanden) in de kaak gelaten. De prothese kan hier op afsteunen en de wortels gaan het slinken van het kaakbot tegen.

Tevens wordt een prothese in de bovenkaak makkelijker verdragen dan een prothese in de onderkaak. Misschien dat u moet proberen om de tanden en (kleine) kiezen onder zolang mogelijk te behouden.

Succes.



[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-06-14 13:12 ]
vr, 06/14/2002 - 13:08 Permalink
Bep32

Hallo

Heeft u nu een gebit gekregen? Ik heb het zelfde maar mijn tandarts wil niks doen wandt mijn wortels zouden goed zijn.. ik heb onder geen kiezen meer en mis 1 tand onder boven mis ik 1 kies en is er 1 hoektand afgebroken ik ben heel moe en heb een vieze smaak en. Als ik poets komt er gele troep uit demonteerbaar kan niks vinden ook geen bacterie… ik ben al bij meerdere tandartsen geweest en niemand wil mijn gebit trekken ja er is er 1 maar dan moet ik 900 voor een intake en nacose betalen… en dat kan ik niet ik heb volgende week een afspraak bij weer een andere tandarts maar volgens de telefooniste had zij nog nooit gehoord dat moe zijn van het gebit afkomt..
wo, 09/28/2022 - 08:45 Permalink
Bep32

Ik wil dan ook graag een kunst gebit maar de tandarts en kaakchirurg willen dat niet en moet ik van de tandarts maar 2 bruggen nemen… ik vindt het dan ook heel erg dat ik niet over mijn eigen lichaam kan beslissen en dat een tandarts dat wel kan… ik ben heel bang voor de tandarts.. ik heb de hele dag een vieze smaak ook naar het poetsen en ik poets 2 x perdag gebruik mondspoeling maar niks help
wo, 09/28/2022 - 08:49 Permalink
Tandarts_Richa…

U kunt ook een gedeeltelijk frame prothese overwegen. Denk dat de meeste tandartsen u daar wel mee zal willen helpen. Net zo goed als dat u over uw eigen lichaam beslist willen wij tandartsen alleen het goede voor u doen. Mogen wij dat ook beslissen. En als meerdere tandartsen/kaakchirurgen u adviseren dat niet te doen, zou u misschien kunnen denken dat u een verkeerde beslissing neemt. U bent heel bang en daar kan ik tegenover stellen dat u dat niet hoeft te zijn. Maar u zult zelf daar overheen moeten komen. En dat doet u al want u gaat naar de tandarts. De eerste stap. Nu de tweede stap... luisteren naar goed advies. En als alles weer gezond is zal u wellicht ook geen vieze smaak meer hebben tenzij daarvoor een ander oorzaak is.
wo, 09/28/2022 - 17:47 Permalink