Tweede kaakoperatie gepland!

Author:
Anoniem (niet gecontroleerd)
Posted:
za, 10/05/2019 - 22:33
Hoi :)

Over dik een week is het precies zes jaar geleden dat ik geopereerd ben aan mijn open beet. Dit is gebeurd door middel van de "Le Fort 1" ingreep. Ook is mijn kin, als "extraatje" wat naar voren gezet.
Van de bovenkaak voelde ik na de operatie een soort pijnlijke lijn lopen, die trok weg en daarna had ik meer last van de hechtingen die soms kunnen trekken.
Van de kin heb ik maar een keer wat gevoeld, en dat was een keer toen ik met mijn hand voelde of die echt naar voren is gezet. (niet eens pijn, beetje gevoelig) Een kinoperatie doet (bij mij) dus geen pijn?

Helaas heb ik ontzettende pech gehad met dat mijn kaak terug is gezakt naar de oude positie. Ik heb op een gegeven moment de stap gezet om naar het buitenland te gaan. Een goede stap, want er is veel onderzoek gedaan om te zien wat er precies mis moet zijn gegaan en ik blijk direct behandelbaar te zijn.

Mijn volgende ingreep staat gepland in januari. Ik ben benieuwd naar het resultaat, en of het nu wel stabiel zal zijn. Het is voor nu de bedoeling dat ik een dubbele kaakoperatie zal hebben, en dat mijn kin ook opnieuw zal worden gedaan. Met mijn kin heb ik "goede" ervaringen, met mijn bovenkaak helaas wat minder, en met mijn onderkaak heb ik nog geen ervaring.
Ik zal ook (helaas) weer na de operatie veel geduld moeten hebben met de hersteltijd, maar als die paar weken deze keer voor altijd een hoop ellende wegnemen is het te accepteren...

Ik ben benieuwd naar of er forumleden zijn die ook een tweede kaakoperatie gepland hebben of hebben gehad en hoe het bij hen is gegaan?
4999

Hallo,

Ik zie dat deze post al een tijd terug is geplaatst. Hoe is het verder verlopen?
Ik sta voor een soortgelijk probleem en moet waarschijnlijk een tweede kaakoperatie ondergaan omdat de eerste mis ging. Ik was benieuwd naar jouw ervaring.
do, 09/22/2022 - 21:23 Permalink
Tandarts_Richa…

Ik hoop dat er mensen reageren. Ik zou niet naar het buitenland gaan. Het op en neer reizen voor nacontroles terug gaan met problemen is niet altijd makkelijk. wij hebben een hoog standaard in Nederland dus kunnen hier even goed uitgebreide behandelingen uitvoeren, dezelfde als in het buitenland. Vind alleen de juiste behandelaar. Meestal gaat het heel goed met een tweede operatie. Maar pas er voor op dat dit pas gebeurt als uw kaak uitgegroeid is. Indien nog activiteit v groei is kan dat later gevolgen hebben.
vr, 09/23/2022 - 00:30 Permalink
Hiawatha

Ik heb in het verleden dit topic geopend. Mijn account is blijkbaar weg.

Begin 2020 ben ik opnieuw geopereerd. Geopereerd worden vlak voor een Corona-lockdown kan ik in ieder geval afraden.

Voor het overige is de operatie goed gegaan. Ja de controles zijn in mijn geval wel flink verder weg. Het ziekenhuis van 2013 is maximaal een half uur reizen en die in het buitenland als het meezit 2,5 uur. Maar er is mij uitgelegd wat er in 2013 fout is gegaan en gezien een second opinion in Nederland niks heeft opgeleverd, in het buitenland wel en ik niet weet waar in Nederland ik terecht zou kunnen was dit voor mij de juiste route.

Enige echte nadeel is dat mijn "studenten-zorgverzekering" vond dat de buitenlandse tarieven anders (hoger) zijn en vond dat ik een factuur van ongeveer 2.000 euro zelf mocht betalen. "Gelukkig" werkte ik dat hele jaar full-time en kon ik via belastingaftrek box 1 nog een leuk bedragje terugkrijgen. Misschien is dat anders bij een "niet-budget" zorgverzekering.
za, 12/23/2023 - 23:39 Permalink