Enorm angstig voor Narcose.

Author:
wally Hijman
Posted:
wo, 09/14/2022 - 13:01
Hallo,
Ik zit met een enorm probleem, mijn boven kant moet er helemaal uit en aan de onder kand aan beide kanten mijn verstands kiezen en 2 kiezen ernaast, nou wordt dit gedaan onder narcose in het ziekenhuis van breda Amphia, ik ben al een keer opgesprek geweest bij een ander arts die ik niet zelf had aangesteld en die maakte mij enorm angstig terwijl ik de arts aan gaf van ik ben enorm bang van alles, hij begon te praten van grote kans is dat ik jou holtes open moet breken maar kleinigheidje hou je die naaien we gewoon maar weer dicht de onder kant van je kaken zul je de komende tijd geen gevoel meer in hebben. Dus ik dacht bij die kom ik zeker niet meer terug daarna opgebeld nieuwe afspraak bij andere arts een professor dokter, moet ik 29 november komen voor eerste afspraak maar ik weet dat ik geholpen moet worden en onder narcose waarom mijn angst zijn 3 dingen, [1] Mijn kaak die breekt, [2] dat ik een slang in mijn mannelijke deel ga krijgen omdat ik niet meer zou kunnen urineren [3] dat ik helemaal niet meer wakker wordt en alles fout gaat. Ik heb al geprobeerd te praten met mensen in mijn vrienden kring alleen krijg ik het antwoord ach als het tijd is dan is het tijd voor je waardoor ik nu helemaal niet meer durft nu kom ik via google hier terrecht ik hoop hier wat meer andere verhalen tehoren of tips of iets wat mijn gerust kan stellen.
Tandarts_Richa…

Elke narcose heeft een risico o.a. het niet wakker worden. Vandaar dat men niet licht een narcose moet opvatten. Ik heb al 12x een narcose/ "ruggen prik" gehad. Het is belangrijk dat alle lichaamsfuncties hervat worden na een behandeling ook het plassen. Indien dat niet tijdig gebeurt legt men een katheter (slang) aan. Elke behandeling heeft een risico. Dat wordt van tevoren middels o.a. een X-foto ingeschat. Als een wortel v e boven kies te dicht bij de neusholte ligt een perforatie dat dicht genaaid zou moeten worden. Of een beneden verstandkies die te dicht bij de zenuw v d onderkaak ligt met als mogelijk risico uitval v gevoel zou kunnen hebben. Bij een te dunne kaak zelfs een breuk...maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. De behandelaar heeft de plicht u voor deze risico's te waarschuwen, hoe klein de risico ook is. Niet om u bang te maken ( kleine risico) maar om te voorkomen dat als het gebeurt u ons aanklacht voor een "fout" dat geen fout maar een complicatie is. Helaas u met deze4 informatie gerststellen helaas dat is niet gelukt maar ik hoop dat u nu begrijpt waarom u v deze informatie wordt voorzien. Een Tip!!!: Angst is een slechte raadgever. Uw gedachten op hol laten slaan met enge gevolgen ook. Wij weten wat wij doen, anders doen wij het niet. Diegene die juist zorgvuldig handelt straffen door er niet meer heen te willen... niet eerlijk. En waarom uw angst laten regeren voor een behandeling die normaliter onder plaatselijk verdoving plaats kan vinden. Heb vertrouwen in uw behandelaar!!.
wo, 09/14/2022 - 20:23 Permalink