Kunstgebit

Author:
Koene Ridder
Posted:
vr, 09/02/2022 - 17:06
Ik heb de volgende vraag als je kijkt naar kwaliteit en technische oplossing
Begin 2024 volledig kunstgebit boven en onder klik
wat is dan de beste keus
Volledig kunstgebit boven en klikgebit onder op 4
implantaten (drukknop
J45*
J41* (3x)
J50*

of
Volledig kunstgebit boven en klikgebit onder op 3
implantaten (steg)
J42*
J43*
J50*
Tandarts_Richa…

Vaak gebruiken wij kunststof tanden/kiezen omdat de druk v porselein te veel is voor de implantaten. Per persoon anders. Wel heel optimistisch dat u nu al kunt zeggen dat toestemming wordt verleend in 2024. Wat als u geen toestemming krijgt. ong. 7000 Eur. zelf betalen??. Heeft u schriftelijke bevestiging. En een steg of druk knoppen hangt af v de ruimte dat er is tussen boven en onder. Mijn voorkeur indien mogelijk, voldoende ruimte, een steg. Twee implantaten zijn dan meestal voldoende.
vr, 09/02/2022 - 17:31 Permalink
Tandarts_Richa…

Met of zonder steg. Nieuw of bestaande steg. Ik kijk nooit naar de kosten, sorry. Dat laat ik over aan mijn assistente want ik wil mijn advies geven zonder rekening daarmee te hoeven houden. Mijn assistente berekent de geschatte kosten voor de verschillende mogelijkheden. Maar zal Dinsdag aan haar vragen.
za, 09/03/2022 - 11:01 Permalink
Tandarts_Richa…

Idd indicatie v wat het ongeveer kost. Definitief begroting als precies duidelijk is welk materiaal, goedkope mooi of duurdere, natuurlijk mooi tanden en kiezen etc. Zorgverzekeraars stellen een max dat een gebit mag kosten. Dat is m i voor een zesje. Maar dat wil niet zeggen dat een zes niet goed is ... ik ga voor minimaal een 8 maar dat kan niet voor de door de ZV gestelde maxima. Dus het kan zelfs meer kosten.
za, 09/03/2022 - 20:08 Permalink
vV

wat het beste is, wordt door heel veel factoren bepaald. en wanneer iemand bij mij komt met een lijstje wat ik moet gaan maken, naar zijn/haar mening, , en dat moet naar mijn mening anders zijn volgt er eerst wel even een gesprek met uitleg.
Daarnaast: wat is de reden dat er een kunstgebit inzit? bij sommige redenen is het niet eens mogelijk of wenselijk te implanteren. wellicht is die vraag al een gepasseerd traject , maar toch. Voordat er van alles getrokken wordt wat wellicht toch beter kan blijven zitten.
zo, 09/04/2022 - 10:25 Permalink
Tandarts_Richa…

Indien goedgekeurd door de zorgverzekeraar wordt een Volledig kunstgebit boven en klikgebit onder op implantaten (steg) voor een groot deel vergoed uit de basisverzekering. Dat ander deel dat niet vergoed wordt uit uw aanvullende tandarts verzekering indien verzekerd en tot het bedrag dat verzekerd is. Indien u uw wettelijk eigen risico nog niet gebruikt heeft moet dat nog door u betaald worden. Bij goedkeuring heb ik nog nooit een client 2960 berekend als eigen bijdrage. De totale kosten liggen ook hoger afhankelijk v h gebruikte materialen en of het "chinese" kwaliteit is. Tandartsen moeten een begroting geven voor toekomstige facturen boven de 250 Eur. Vraag een begroting en infomeer bij uw verzekering tot hoeverre u daarvan een vergoeding zou kunnen krijgen. Maar 2024.... wie zegt dat u dan goedkeuring zou krijgen v d zorgverzekeraar. Hoe weet u of uw kaak dan voldoende geslonken is om aan de criteria te voldoen voor goedkeuring. Of gaat u alles zelf betalen zonder een aanvraag te doen. Kan als je zoveel geld hebt om te spenderen.
do, 09/08/2022 - 00:19 Permalink
Tandarts_Richa…

Rekening gevonden v e boven prothese in combinatie v e steg gedragen vol onder op twee implantaten.
J50, 542.55 eur.
J42, 215.97 Eur.
T ( techniek kosten, Nederland): 1809 Eur.
Eigen wettelijk risico indien nog niet gebruikt 385 Eur. Percentage en voorwaarden verschillen per verzekering. Raadpleeg uw verzekeraar hoe u verzekerd bent.
ma, 09/12/2022 - 21:19 Permalink
Koene Ridder

Ik ga verder in dit draadje in plaats nieuwe topic, hoe vaak is rebase nodig

heb sinds 9 augustus een noodgebit alles gaat lekker en goed blij met mijn prothesetechnieker

heb vorige week een rebase gehad dat was ook nodig nu staat er voor december weer een afspraak gepland voor eventueel een nieuwe rebase is dit gebruikelijk zo snel?
vr, 09/30/2022 - 19:54 Permalink
Tandarts_Richa…

Dat hangt af v d mate v "slinken" v d kaak. De eerste 6 maanden het hardst daarna tot 18 maanden steeds minder hard. Daarna vlakt het "slinken" af maar gaat je leven lang door. Daarom s'nachts altijd het gebit uit laten. Dat vinden velen verschrikkelijk maar is helaas nodig. Dus niet v tevoren te zeggen. Binnen de eerste 18 maanden 2 a 3 keer. Probeer het zo lang mogelijk uit te stellen dan zijn het minder dan 3. Gemiddeld binnen de eerste 3-6 maande de eerste rebasing tenzij het echt niet anders kan. Maar dat is per persoon anders. Na de derde keer, ongeveer 18 maanden uw eerste definitieve gebit. Een gebit kan ongeveer 5-10 jaar mee mits de kaak niet te veel verandert door het slinken. Van de zorgverzekeraar kan je na 5 jaar een nieuw gebit uit de basis verzekering nemen, denk aan de eigen bijdrage. Natuurlijk kan je standaard elke 3 maanden rebasen maar dat is niet altijd nodig.
vr, 09/30/2022 - 22:15 Permalink