Spoedbehandeling

Author:
Milio
Posted:
do, 08/18/2022 - 09:13
Gisteren naar mijn eigen tandarts geweest aan de balie had hevige kiespijn en paar dagen en gevraagd of ernaar gekeken kon worden. Balie medewerkster gaf aan dat er geen tijd voor was de eerste 4 weken en kreeg een kaartje in mijn handen gedrukt dat ik wel naar de spoedtandarts in Eindhoven(kassa) kon gaan. Spoedhulp kon dus niet en ik kon vertrekken alles volgepland. Een eigen tandarts moet toch ruimte hebben voor spoedhulp blijkbaar is het makkelijk iedereen door te sturen naar de tandarts spoedhulp ben je daar ook vanaf.
Tandarts_Richa…

Vanwege het gigantisch tekort aan tandartsen schakelen veel praktijken een spoedhulp dienst in zodat zij de handen vrij hebben voor reguliere behandelingen. Ben je daar idd vanaf , spoedgevallen kosten vaak heel veel tijd in onderzoek naar de klachten. Het is een keuze. Maar er zijn genoeg praktijken die ruimte vrij houden voor spoedgevallen v eigen cliënten. Tarieven worden bepaald door het NZA. geldt dus ook voor spoeddiensten. Heb het met uw tandarts over, maak een afspraak of stuur een mail dat u vindt dat zij wel ruimte moeten hebben voor spoedgevallen v eigen cliënten die regelmatig voor controle komen. Het is vervelend als een client alleen wacht tot er pijn is om dan pas naar de tandarts te gaan en te vragen gelijk geholpen te worden. Voorkomen, regelmatig controle, is beter dan behandelen.
do, 08/18/2022 - 22:23 Permalink