Tandvleesabces wordt kleiner maar blijft zich vullen

Author:
JerryMike82
Posted:
ma, 08/15/2022 - 11:33
Hallo,

Na meerdere onderzoeken en foto's heb ik geen wortelpuntontsteking maar abcesvorming op het tandvlees. Tanden zijn nog gezond en bevatten geen vullingen
Het abces vult zich telkens weer een beetje op, om vervolgens weer leeg te lopen. Lichte ontsteking blijft aanwezig, ook na het leeglopen.
De pijn wordt wel minder en de bult steeds kleiner. Kan het zijn dat ik steeds meer bacteriën dood met de cordosyl, riffen en paradontax?

De tandarts heeft gezegd dat het vanzelf moet genezen en dat mijn mondhygieniste het moet schoonmaken, weghalen.
Als er klachten blijven, dan gaf hij aan mij antibiotica te geven en het verder te laten behandelen bij mijn eigen tandarts in september.

Vraag: is dit voldoende? Mijn afspraak met mijn mondhygieniste staat pas 8 september? Kan ik zo lang wachten of moet ik toch tijdelijk antibiotica nemen oid? Hoe snel kunnen je tanden of randbot worden aangetast? Ik wil voorkomen dat de ontsteking zich gaat verspreiden.

Dus.. Wat raad u mij aan? Antibiotica, of afspraak vervangende mondhygienist of 8 september bij mn eigen tandarts en mondhygienist?
Tandarts_Richa…

Hoe snel dat hangt v meerdere factoren af,., Ik curetteer en geef instructie hoe te reinigen. Mede ondersteund door een spoelmiddel zoals corsodyl. Een AB kuur zelden, dat onderdrukt alleen zonder de oorzaak weg te halen. Ieder heeft een eigen aanpak. Ik zou desnoods naar een ander MH gaan of nog beter de parodontoloog.
ma, 08/15/2022 - 16:37 Permalink