Brandend tandvlees/tandpijn

Author:
Tandje038
Posted:
vr, 10/09/2020 - 08:44
Hallo allemaal,

Sinds 2 maanden heb ik last van een soort brandend tandvlees en af en toe z’n stekend gevoel gevoel bij de tand. Het is Bevindt. Zich altijd van de voortanden tot de linkse hoektand onder( met dus af en toe een pijn scheut in de buurt van de linkse hoektand).
Nu ben ik 1,5 maand geleden ongeveer naar de tandarts geweest en die kon niks vinden.
Nu loop ik nog steeds met deze klachten rond en ik zou niet weten wat Het zou kunnen zijn?
Het rare is ook dat als ik iets eet dat ik er dan geen last van heb?
Ik hoop dat iemand kan helpen
Mina Dental Team

Beste Tandje038,

U geeft aan dat u sinds twee maanden last heeft van een brandend/stekend gevoel aan de linkerzijde van uw gebit. Het is door uw tandarts beoordeeld en de tandarts kon geen verklaring vinden voor de pijn. De tandarts heeft mogelijk geprobeerd om een wortelkanaalprobleem uit te sluiten, daar er vaak in dergelijke situaties aan wordt gedacht.

Het brandende/stekende gevoel kan mogelijk veroorzaakt worden door gevoelige tandhalzen. U kunt proberen om met een tandpasta voor gevoelige tandhalzen te poetsen (sensitive) of dit met uw vinger op de gevoelige plekken aan te brengen. Mocht dit helpen, zou dit eerder duiden op deze gevoeligheid.
wo, 10/21/2020 - 16:58 Permalink
Lieneke

Hmmm...een brandend gevoel zeg je?...is het continue aanwezig? Is je tandvlees daar rood?
En dat stekende gevoel...is dat op te roepen met eten, tempratuurverschil of iets dergelijks of komt het spontaan? Is het op een bepaald moment van de dag? Bijt je misschien nagels?
Tegen het brandende gevoel zou je eens kamille kunnen proberen of aloe vera tandpasta (let op; daar zit geen fluoride in dus alsnog een tandpasta met fluoride erbij gebruiken).
En hoe zit het met je vitamine B12 level? Heb je nog andere lichamelijke klachten? Bijvoorbeeld op je huid?
di, 10/27/2020 - 11:23 Permalink
Tandarts_Richa…

Welk tandpasta gebruikt u.. hoe jong bent u... heeft u medicatie etc etc. Ook al zou u een antwoord krijgen, iedereen is anders. Dus het hoeft niet zo te zijn dat u ook hetzelfde is. Beter is te begrijpen waar uw klachten vandaan komen. Misschien een doorverwijzing naar iemand die het beter kan onderzoeken.
za, 08/13/2022 - 12:38 Permalink