Ten einde raad

Author:
Reneetje
Posted:
di, 08/09/2022 - 12:42
Hallo allemaal

Misschien kan k wat tips of advies krijgen.

Gisteren heb ik een wortelkanaal behandeling gehad en heb heerlijk pijn vrij geslapen.
Vanochtend vroeg opgestaan nergens last van, maar op het moment dat ik een bakkie koffie ging drinken kreeg ik de zelfde pijn zoals voor de behandeling.

Ik weet uit eerdere wortelkanaal behandelingen dat ik het de pijn kon verlagen met het drinken/spoelen van koud water.
Opnieuw moest ik vanochtend beginnen met het spoelen om de pijn te verlagen, dit doe ik ongeveer elle twee minuten, de vriezer maakt overuren :)
Afspraak gemaakt en vanochtend bij de zelfde tandarts geweest.
Ze legde me uit dat het napijnen zijn en nog wel een week kon duren en kreeg een antibiotica kuur mee.

De ibuprofen 600 en de paracetamol 1000 uit Spanje werken totaal niet en zoals ik al schreef koud water doet wonderen.

Hoop voldoende informatie te hebben gegeven en hoor graag tips of advies van jullie..

Rene
Tandarts_Richa…

Is de goede kies (kiespijn) wel behandeld. Meestal duidt dat dat er ergens nog een vitale zenuw is vandaar de vraag. Bij een WKB wordt de zenuw kanalen gereinigd en blijft er geen zenuw over. Na een WKB zeg ik altijd dat de gevoeligheid de eerste 3 dgn kan oplopen, daarna afnemen. Na 7 dgn klachten vrijwel weg.
di, 08/09/2022 - 17:12 Permalink
Reneetje

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor uw reactie

Of de vitale zenuw verwijderd was vroeg ik me dus ook af want dit was een zenuw pijn en geen ontsteking pijn.
Het lijkt mij namelijk dat een ontsteking pijn te behandelen is met medicatie en niet met koud water, de medicatie werkte niet.

Afijn ik was dus tot einde raad en had besloten om gisteren middag bij de zelfde spoed tandarts een afspraak te maken om de kies te laten trekken.
De kies is inmiddels getrokken en ik heb alleen nog beetje napijn van het trekken, maar van de zenuw pijn heb ik verder geen last meer.

U kunt zelf invullen of de WKB goed uitgevoerd was of niet 😉

Bedankt en een prettige dag

René
wo, 08/10/2022 - 07:19 Permalink
Tandarts_Richa…

Waarom trekken.... Dat vind ik vaak een probleem in de spoeddienst. De client wil v h ongemak af en denkt: trekken maar.... dat krijgt u dan, Spoeddienst is om u v uw klacht af te helpen niet een uitgebreid uitleg v alle gevolgen en oplossingen.. Klacht weg, nieuw probleem v hoe nu de kies te vervangen. Nu bij uw tandarts om een oplossing vragen. Als de kies definitief en niet voor nood gevuld was weet ik wat ik invul. Voor tijdelijk als nood kan de zenuw nog opspelen. Een ontsteking/ pijn behandel je door de oorzaak weg te nemen. Medicatie onderdrukt alleen de symptomen, haalt de oorzaak niet weg..
wo, 08/10/2022 - 20:06 Permalink
Reneetje

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor uw reactie

Waarom trekken? Dit was voor mij de enige optie vond ik. Vooral omdat ze bij de WKB al aangaf dat ze de laatste niet kon vinden en hem wilde trekken.
Ze heeft daarna nog vaak moeten boren om de laatste zenuw te kunnen vinden en achteraf gaf ze ook aan in het gebrekkig Nederlands gelukkig heb ik hem gevonden tegen haar assistent.

Ik had totaal geen vertrouwen meer in haar om haar verder te laten zoeken. Ik had zoiets trekken want dan weet ik zeker dat de pijn weg is. U wilt niet weten wat voor pijn ik gehad heb, dit was onuitstaanbaar gewoon vreselijk.

Bij het trekken van de kies had ze ook nog de kies kapot getrokken, maar uiteindelijk na veel boren was het haar toch gelukt.

Voor mij geen Mondzorgpoli Almere meer.

Mijn eigen tandarts is helaas op vakantie

Gelukkig heb ik nog een beetje napijn van het trekken wat met een paracetamol te onderdrukken is.

Misschien verstandig om een klacht in te dienen?
do, 08/11/2022 - 16:13 Permalink
Reneetje

Wederom bedankt voor uw reactie.

De vraag een klacht indienen?

Maakt verder denk ik ook niet meer uit en u heeft gelijk om met mijn tandarts overleggen hoe de kies te vervangen.

Bedankt voor het advies

Rene
zo, 08/14/2022 - 19:16 Permalink