Schade mondhygieniste

Author:
Pranja
Posted:
zo, 08/07/2022 - 13:28
Een paar weken na een bezoek aan mijn mondhygieniste kreeg ik klachten bij mijn tandhalzen. Eigenlijk begon de gevoeligheid al van die plekken dezeflde dag nog. Alleen wat ik nu zie is dat sommige plekken donkerder worden en dat het laagje glazuur daar weg is. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere en nieuwe tandarts.

Kan het zijn dat zij te goed heeft schoongemaakt of kan een mondhygieniste geen schade maken aan het glazuur.
Tweede vraag is: mijn tandvlees voelt nog steeds geirriteerd aan na het poetsen en ik ben bang dat het erger wordt. Ik poets al met een zachte tandenborsten en niet-schurend tandpasta met fluoride. Wat kan er nog meer aan gedaan worden? Ik lees wel eens over een fluoride laklaagje tegen de gevoeligheid van de tandhals. Ik weet ook niet zo goed of ik mijn tandvlees voel of de tandhals.
Tandarts_Richa…

Alles kan maar een goed opgeleide MH weet wat/hoe gewerkt moet worden. Meestal geen beschadiging v h glazuur. Gevoeligheid komt v d tandhalzen, tandbeen is levend en kan bij grondig reinigen na afloop gevoeligheid geven, glazuur is dood en gevoelloos. Neem een "sensitive" tandpasta voor gevoelige tandhalzen. Uitproberen welk werkt. Van oudsher Sensodyne maar tegenwoordig meerdere goedwerkende sensitive tandpasta's. Wat bij de ene werkt hoeft niet voor de andere te werken. Werkt pas na langdurig gebruik. Dus niet, te snel, v d ene naar de andere tandpasta switchen. Twee maanden proberen. Tandenborstel niet vooraf nat maken en na afloop goed uitspugen maar niet spoelen zodat de tandpasta nog kan nawerken. Dit geldt niet voor Oral-B want dat onttrekt vocht dus net andersom. Door tandarts/mondhygienist aangebrachte laag fluoride kan soms helpen. Laat uw behandelaar beoordelen.
zo, 08/07/2022 - 22:25 Permalink