Meningsverschil tussen Kaakchirurg en Tandarts

Author:
Somebodyy
Posted:
wo, 07/20/2022 - 16:00
Hallo,

Begin dit jaar heb ik mijn verstandkies laten trekken bij de kaakchirurg en daarbij hebben zij een geavanceerde röntgenfoto gemaakt van mijn gebit. Op de röntgenfoto zag ik dat mijn verstandkiezen allemaal horizontaal lagen.
Daaruit bleek dat al mijn verstandskiezen eruit moesten! Ik was wel even goed stil toen ik dat hoorde! Ik vroeg of ze allemaal in keer getrokken konden worden maar dat kon helaas niet.

De kaakchirurg zei dat ik een afspraak moest maken voor de rest van mijn verstandskiezen maar ik wacht tot volgend jaar, zodat ik mijn eigen risico op 385€ kan zetten. Momenteel staat dat namelijk op 885€.

Vandaag was ik naar de tandarts geweest voor een controle en ik vroeg een verwijsbrief voor de rest van mijn verstandskiezen. Tot zijn verbazing zei hij dat het onnodig was. Hij zei dat ze getrokken moesten worden als ik klachten had daarover. Tot de dag vandaag heb ik geen klachten gekregen.

Nu zit ik dus met een dilemma. Moet ik al mijn verstandkiezen eruit trekken of zal ik wachten totdat ik klachten heb?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht! :)
Tandarts_Richa…

Ik zeg altijd: Als ik de indicatie gesteld heb dat zij eruit moeten dan lijkt het mij ook beter dat advies op te volgen. Als uw remmen v uw auto versleten zijn en advies krijgt ze te vervangen...wacht u dan ook tot u tegen een boom bent gereden alvorens het advies op te volgen. Meningen kunnen verschillen.
https://knmt.nl/nieuws/kimo-presenteert-nieuwe-richtlijn-derde-molaar
za, 07/23/2022 - 00:02 Permalink
Somebodyy

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Hartelijk Bedankt voor je reactie Richard!

Ik zal dan toch maar al mijn verstandskiezen volgend jaar laten trekken door de kaakchirurg.
Is het trouwens aan te raden om al mijn drie verstandkiezen in een keer te laten trekken? Of is het beter om twee keer apart te laten trekken?

Ik hoor graag van je Richard.
di, 07/26/2022 - 02:55 Permalink