verstandskies trekken is mislukt bij de tandarts, moet naar kaakchirurg

Author:
vlindertje44
Posted:
ma, 07/25/2022 - 23:52
vandaag moest ik naar de tandarts om mijn verstandskies te laten trekken omdat het ontstoken is. maar dat trekken lukte niet, er is wel aan de bovenkant en aan de zijkant wat af. Dus moet ik naar een kaakchirurg. mijn tandarts zou de kaakchirurg bellen voor wanneer een plek vrij is. maar nu zit ik dus met een kapotte verstandkies. hoelang mag je daar mee lopen? en is de kies gevoelig? waar moet ik op letten?
en ook proef ik steeds die vulling, want hij heeft ook nog geboord.
piece

Ben geen arts of tandarts maar ja dat mag. Hopelijk gaat Richard je vraag ook nog beantwoorden.

Voor zo ver ik weet wordt geadviseerd om van te voren geen pijnstillers te nemen voor een behandeling in het geval de oorzaak nog gezocht moet worden. Bij jou is dat al bekend.

Waarschijnlijk krijg je morgen Ibuprofen mee als het klaar is. Blijf daarmee altijd binnen de voorgeschreven maximale dosering.
Hopelijk heb je ze helemaal niet nodig... Of maar een beetje.
En misschien antibiotica? Dat zie je vanzelf.

Sterkte morgen!
do, 07/28/2022 - 22:14 Permalink
vlindertje44

Ik had het idd van te voren ingenomen.
Het is nu 4 dagen geleden dat de wortelrest is uit geboord. Maar heb nog stééds ontzettend veel pijn en al sinds een dag 1 of 2 na het verwijderd een vieze smaak uit de wond komt, is dat normaal en hoelang duurt duurt die pijn en vieze smaak. ? Ik ben eergister avond begonnen met de wond uitspoelen, dus netjes na 48 uur, en ik zie op mijn tandvlees aan de buitenkant iets zwarte zitten waar de verstandskies heeft gezeten.
di, 08/02/2022 - 10:50 Permalink
vlindertje44

Dankje wel, ben vandaag bij de kaakchirurg geweest, het is idd dry socket. Hij heeft de wond wat uit gespoeld.

Nog even een vraagje, mag je ook ibuprofen 400 samen met paracetamol 1000 mg combineren. Omdat paracetamol 500 mg te snel uitwerkt bij mij.
wo, 08/03/2022 - 19:41 Permalink
Tandarts_Richa…

Indien geen maagklachten/ bloedverdunners wel Ibuprofen anders niet zonder maagbeschermers. Dan niet zelf medicatie toepassen maar laten adviseren. Bij geen contra indicatie schrijf ik Ibuprofen bruis 600 mg voor in combinatie met 500 mg paracetamol. Als dat niet helpt kan de huisarts sterker medicatie voorschrijven.
vr, 08/05/2022 - 10:06 Permalink