wortelkanaalbehandelingen

Author:
guus5656
Posted:
do, 07/14/2022 - 19:34
Ik lees op internet de laatste tijd veel over de gevaren van wortelkanaalbehandelingen. Het schijnt dat er makkelijk metaaldeeltjes als kwik, cadmium en palladium in de kaakholte terecht kunnen komen. Die blijven daar achter en veroorzaken daar ontsteking waar je flink ziek van kan worden, ze worden vreemd genoeg niet verwijderd als je daar last van heb. Waarom worden die niet verwijderd en waarom wordt die ontsteking niet behandeld. Waarom staat zoiets niet in het tandartsdossier vermeld?
guus5656

Ik lees op internet de laatste tijd veel over de gevaren van wortelkanaalbehandelingen. Het schijnt dat er makkelijk metaaldeeltjes als kwik, cadmium en palladium in de kaakholte terecht kunnen komen. Die blijven daar achter en veroorzaken daar ontsteking waar je flink ziek van kan worden, ze worden vreemd genoeg niet verwijderd als je daar last van heb. Waarom worden die niet verwijderd en waarom wordt die ontsteking niet behandeld. Waarom staat zoiets niet in het tandartsdossier vermeld?
do, 07/14/2022 - 19:39 Permalink
Tandarts_Richa…

Dat klopt maar bij een WKb komt het bij mij niet in de kaakholte als ik bijvoorbeeld in de onderkaak werk. Ook niet in de boven kaak. Ik maak de kanalen v e kies juist schoon en prop niets erdoorheen. Kunt u mij de link sturen waar u deze wijsheid vandaan haalt. Ik leer graag. Gebruik al sinds 1994 geen amalgaam meer. En alleen hoog edel metaal (goud) voor metaal basis kronen, nu ook Zirkonium.
vr, 07/15/2022 - 07:45 Permalink
guus5656

Het lijkt me sterk dat er bij jullie helemaal niemand geen zenuwbehandeling door een kwik-amalgaamvulling of palladiumkroon doet. Mijn huisarts en mondhygiëniste zeggen ook dat die tandarts metalen vele ziektes veroorzaken zoals allergieën, kanker, alzheimer en parkinson. Acta zegt dit ook. Dan moet amalgaam en die gevaarlijke zenuwbehandelingen door die metalen toch verboden worden en waarom worden dergelijke tandartsfouten niet hersteld?
zo, 07/17/2022 - 17:51 Permalink
Tandarts_Richa…

Nogmaals, kunt u mij de link sturen waar u deze wijsheid vandaan haalt. Natuurlijk klopt het dat bepaalde metalen niet gezond zijn. Het gaat om de context waarin die metalen op een mens gebruikt worden. En ja wij boren door een vulling heen maar dat betekent niet dat het door de wortelpunt gaat of geperst wordt. Daarom ben ik benieuwd hoe u zo stellig stelt: "Het schijnt dat er makkelijk metaaldeeltjes als kwik, cadmium en palladium in de kaakholte terecht kunnen komen.". Waar heeft u dat op internet gelezen.
zo, 07/17/2022 - 21:46 Permalink
guus5656

Het lijkt me logisch dat als er naar de kaakholte geboord is, dat er daar metaal deeltjes terecht kunnen komen Daar hoef je geen professor voor te zijn. Acta-Uva zegt dat ook. Ik heb dat er ergens gelezen. Ook bij mondbeugels kan dat gebeuren staat in dat van de Uva.
ma, 07/18/2022 - 16:02 Permalink
Tandarts_Richa…

Wij blijven in de kies en boren niet naar de kaakholte. Hoe komt u daar bij. Nogmaals graag de link... anders blijf ik gissen. Ik heb niet alle wijsheid in pacht en leer graag. Het kan zijn dat u het mis geïnterpreteerd hebt. Ik zou het vervelend vinden als er voor niets onrust gezaaid wordt of dat ik iets verkeerd zeg.
ma, 07/18/2022 - 18:02 Permalink
guus5656

Zoek maar eens op perforatie wortelkanaalbehandeling daar lees je dat iedere tandarts dat wel eens overkomt, maar dat dit wordt verzwegen, niet gemeld en hersteld. Raar toch. Waarom behandelen artsen dergelijke ontstekingen in de kaakholte niet?
di, 07/19/2022 - 10:32 Permalink
vV

Ik lees ook veel op internet... alleen ik lees daar ook heel veel wat niet waar is.
U vergroot een zeldzame complicatie zoals perforatie uit, tegen een hoofdmoot behandelingen die goed gaat. Zoals in elke medische sector is er zelden een 100% slagingspercentage.
Verder blijft u bepaalde van internet gehaalde onzin naar voren brengen, met de mededeling dat ook ACTA het stelt, maar komt niet met onderbouwing van uw stellingen ook niet na verzoek daartoe.
Dan diskwalificeer ik u als serieus discussie partner.
Serieuze onderwerpen wil ik best serieus op in gaan, maar niet op deze manier. Geen reden zaken op te blazen, zonder onderbouwing anders dan "'ik heb gelezen" naar veel groter dan ze zijn.
di, 07/19/2022 - 14:52 Permalink
Tandarts_Richa…

Mijn laatste perforatie.... dat weet ik niet eens meer. Was een "oude" perforatie door een ander tandarts gedaan. Minimaal 15 jaar geleden. Kies met een composiet vulling. Intussen vele wortelkanaalbehandelingen gedaan. Ontelbaar. Ben het met vV eens.
di, 07/19/2022 - 21:40 Permalink