4 implantaten / kleine klopjes

Author:
irene159
Posted:
za, 07/16/2022 - 11:58
goedemorgen , afgelopen dinsdag hebben ze bij mij 7 tanden getrokken in de bovenkaak t.w. 16 ,14, 13, 12 , 11 , 21 , 23.
Daar zijn direct 4 implantaten voor in de plaats gekomen op de 22, 11 , 13 en 15 . De bedoeling is dat over drie maanden hierop een negendelige brug wordt geplaatst. ( nu staat er een noodbrug op )
Nu is de behandeling goed gegaan , buiten wat zwelling pijn goed te onderdrukken met paracetamol maar ik voel af en toe wat "klopjes "op de plaatsen waar ze de implantaten gezet hebben . het is geen pijn maar net een soort "hartslagje". Is dit normaal , kan dit kwaad ? Mijn implantoloog is nu op vakantie en pas over drie weken terug . Hoop dat iemand dit weet .

vr gr
Irene
irene159

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

goedemorgen , dank je wel voor je antwoord . Ik denk echter niet dat het mijn hartslag is , het lijkt meer op zenuwklopjes / trillinkjes maar dan zonder de pijn . Toen de implantoloog bezig was voelde ik op die plek ook zout water door mijn neusholte gaan , misschien dat het daar iets mee te maken zou kunnen hebben ? Ik heb verder geen doof gevoel in mijn lip ofzo . Misschien moet ik me geen zorgen maken en afwachten tot ik over vier weken op controle moet
zo, 07/17/2022 - 10:43 Permalink
Tandarts_Richa…

Het zou kunnen dat er een perforatie naar de neusholte is ontstaan ( zout water door mijn neusholte). Tong kan ik niet plaatsen als in de bovenkaak gewerkt is. Zorgen maken heeft geen zin. Het is zoals het is. Ik zou wel even contact opnemen met de implantoloog en uw gewaarwording meedelen. Jammer dat er geen implantaat in de regio 23-25 geplaatst kon worden dan dan zou de vaste brug verdeeld kunnen worden in twee delen of zelfs bij meer implantaten in kleinere delen( minder kosten bij vervanging) . Of bedoelt u een uitneembare voorziening, bijv. een "klik"gebit.
zo, 07/17/2022 - 17:57 Permalink
irene159

dank je voor je antwoord . als dat is die opening naar neusholte , groeit dat vanzelf dicht ? ik moest tussentijds wel bolle wangen maken en mijn neus dichthouden om dat te checken geloof ik . Ik heb op de 24 en 26 al een implantaat met een brug .
ik hoop er maar op dat de klachten door de ingreep komen en vanzelf zullen verdwijnen . Heb bijna drie uur met mijn mond opengelegen , dus er is nogal wat gebeurd . Moet ook de kans krijgen om weer in het gareel te komen toch ?
zo, 07/17/2022 - 22:54 Permalink