Onrust onder tong

Author:
karel18
Posted:
vr, 07/08/2022 - 19:42
Hoi, ik ben een jongen van 18. Tijdens het controleren van mijn doorkomende verstandskiezen zag ik ineens onrust onder mijn tong. Het is wat rood en er zijn bultjes te zien.

Ik heb er geen last van, maar de bultjes (zie afbeelding) zijn wel te voelen als ik hier met mijn vinger overheen ga en het lijkt of er op sommige een ‘kopje’ bloed op zit.

Nu heb ik momenteel net een nieuwe puffer en spuit voor mijn neus omdat ik al enkele maanden erg veel last heb van verkoudheid en geel slijm. Misschien heeft dit er mee te maken?

Mijn vraag is: Klopt het dat de ruimte onder mijn tong onrustig is? Hoe komt het? En is dit iets om zorgen over te maken?

Mijn tandarts zei dat er genoeg ruimte is om de kies door te laten komen, hij komt goed door en heb er geen pijn aan.
Attach
karel18

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben vandaag langs de huisarts geweest en heb die er gelijk even naar laten kijken. Het is een dokter met ontzettend veel ervaring.

Het lijkt hem erg onwaarschijnlijk dat het iets te maken heeft met mijn verstandskies.
Het zijn geïrriteerde slijmvliezen. Aangezien ik geen pijn heb, word er niks aan gedaan. De oorzaak is waarschijnlijk toch de puffer, het Corona vaccin dat ik onlangs heb gehad of iets anders wat het een beetje irriteert. Ik hoef ook niet terug te komen, tenzij het groter wordt of pijn gaat doen. Het was ook geen (beginnende) ontsteking zei hij.

Want denken jullie? Toch nog even aan de tandarts laten zien of moet dit genoeg zijn?
ma, 07/11/2022 - 18:59 Permalink
Tandarts_Richa…

Sorry daar weet ik te weinig van. Ik heb de instructie alleen gelezen dat wij bij onverklaarbare blaasjes in de mond alert moeten zijn voor apenpokken. De huisarts moet dat beter weten. Hoe worden wij eventueel besmet. Tja als wij dat wisten dan werden wij niet besmet.
di, 07/12/2022 - 22:32 Permalink
karel18

Als antwoord op door Tandarts_Richa…