Onrust onder tong

Author:
karel18
Posted:
vr, 07/08/2022 - 19:42
Hoi, ik ben een jongen van 18. Tijdens het controleren van mijn doorkomende verstandskiezen zag ik ineens onrust onder mijn tong. Het is wat rood en er zijn bultjes te zien.

Ik heb er geen last van, maar de bultjes (zie afbeelding) zijn wel te voelen als ik hier met mijn vinger overheen ga en het lijkt of er op sommige een ‘kopje’ bloed op zit.

Nu heb ik momenteel net een nieuwe puffer en spuit voor mijn neus omdat ik al enkele maanden erg veel last heb van verkoudheid en geel slijm. Misschien heeft dit er mee te maken?

Mijn vraag is: Klopt het dat de ruimte onder mijn tong onrustig is? Hoe komt het? En is dit iets om zorgen over te maken?

Mijn tandarts zei dat er genoeg ruimte is om de kies door te laten komen, hij komt goed door en heb er geen pijn aan.
Attach
karel18

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben vandaag langs de huisarts geweest en heb die er gelijk even naar laten kijken. Het is een dokter met ontzettend veel ervaring.

Het lijkt hem erg onwaarschijnlijk dat het iets te maken heeft met mijn verstandskies.
Het zijn geïrriteerde slijmvliezen. Aangezien ik geen pijn heb, word er niks aan gedaan. De oorzaak is waarschijnlijk toch de puffer, het Corona vaccin dat ik onlangs heb gehad of iets anders wat het een beetje irriteert. Ik hoef ook niet terug te komen, tenzij het groter wordt of pijn gaat doen. Het was ook geen (beginnende) ontsteking zei hij.

Want denken jullie? Toch nog even aan de tandarts laten zien of moet dit genoeg zijn?
ma, 07/11/2022 - 18:59 Permalink
Tandarts_Richa…

Sorry daar weet ik te weinig van. Ik heb de instructie alleen gelezen dat wij bij onverklaarbare blaasjes in de mond alert moeten zijn voor apenpokken. De huisarts moet dat beter weten. Hoe worden wij eventueel besmet. Tja als wij dat wisten dan werden wij niet besmet.
di, 07/12/2022 - 22:32 Permalink
karel18

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Tandarts heeft een foto gemaakt. Mijn verstandskiezen komen goed door en hij ziet geen (beginnende) ontsteking of iets dergelijks zei hij.

Ik heb even snel verteld over m’n blaasjes in de mond. Hij heeft wat rondgekeken in m’n mond en heb hem er niks over horen zeggen. Kan het dan toch dat het gewoon geïrriteerde slijmvliezen onder de tong zijn? Zijn jullie dit vaker?
vr, 07/15/2022 - 21:02 Permalink
karel18

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Ik ben eergisteren dus naar de tandarts geweest en die heeft er niks over gezegd en mijn dokter geeft aan dat het ook niks is. Heb er nogsteeds geen pijn aan (of last van) en het is dat ik het vorige week ‘perongeluk’ zag.

Als ik toen niet in m’n mond had gekeken zou ik het nu niet weten; misschien zitten die blaasjes er al wel maanden..
za, 07/16/2022 - 08:47 Permalink
Tandarts_Richa…

Dat weet ik niet maar als het v tijdelijk aard is moet het weg gaan. Maar heb je de vraag specifiek aan de tandarts gesteld of niets gezegd. Ik zou hier normaliter ook niets v zeggen omdat er voor mij niet gelijk alarm bellen afgaan.
za, 07/16/2022 - 09:18 Permalink
karel18

Dit is een foto van hoe het er nu nog uit ziet. De mensen om mij heen zeggen dat het echt minder is dan vorige week maar zelf zie ik het niet zo.

Zoals te zien, zijn er nog wel rode blaasjes en de twee ‘draden’/‘lijnen’ die via mijn tong omhoog lopen. Over Het laatst genoemde weet ik niet of het normaal is of niet, maar het viel mij op. Wat denkt u ervan?
Attach
za, 07/16/2022 - 10:03 Permalink