Mijn klikprothese gaat er niet uit

Author:
Ellen73
Posted:
ma, 06/27/2022 - 11:30
Ik heb al jaren een klikgebit in de boven en onderkaak op een steg. 's morgens gaat het heel moeilijk in, dan komt het 4 of 5 keer steeds los, maar daarna zit mijn bovenprothese zo vast dat ik het er met geen mogelijkheid uitkrijg. Wat ik ook probeer. Uiteindelijk schiet het in een keer los waarna ik met behoorlijk bloedend tandvlees rond de implantaten zit. Ik durf nu mijn gebit niet meer in te doen uit angst dat ik het er niet meer uit krijg, dat ik iets los trek of dat het weer heel hevig gaat bloeden. Wie heeft er een idee hoe het gemakkelijker uit kan of wat ik er aan kan doen. Misschien moet ik toch naar de tandarts om het op een paar punten wat losser te laten zetten. Maar ook weer niet te los want dan blijft het weer niet zitten.........HELP?
Tandarts_Richa…

Klik gebit moet net als het natuurlijk gebit 2 x p jaar laten nakijken. Belangrijk dat de implantaten 2x p dag gereinigd worden. Net als tanden ( parodontitis) kan je ook aan de implantaten peri-implantitis krijgen en de implantaten verliezen. Om de zoveel tijd x-foto om het bot niveau te controleren. Als er teveel beweging in het gebit komt, rebasen ( nieuw onderlaag net als nieuw schoenzool). Implantaten kunnen niet goed tegen teveel kantel krachten v e gebit. Wanneer bent u voor het laatst voor controle en reiniging geweest. Nu zo snel mogelijk laten nakijken. Door diegene die de prothese gemaakt heeft. Als u hret gebit te lang niet draagt heb je kans dat het niet meer past. Dan als niet aangepast kan worden een nieuw gebit.
ma, 06/27/2022 - 22:01 Permalink
Ellen73

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Ik ben pas geleden nog naar de tandtechnieker geweest die zei dat het gebit er keurig netjes uitzag, de klemmetjes waren goed, alleen ik moest gaan ragen tussen de steg omdat aan de linkerkant het tandvlees (bijna) tegen de steg aan kwam. Dat kon de oorzaak zijn van het feit dat het gebit 's morgens moeilijk vast klikt. Maar nu heb ik dus het probleem dat als het eenmaal vast zit en ik wil het uit doen om te reinigen of 's avonds, dan krijg ik het niet meer uit. Ik heb geen nagels om goed achter de rand te komen, en als ik het gebit met mijn vingertoppen achter de rand probeer naar beneden te duwen, lukt dat niet. Het blijft vast zitten. Ik heb vorige keer met een theelepeltje mijn gebit naar beneden geduwd waardoor het uiteindelijk los schoot en ik bloedend tandvlees had. Ik ben nu bang om het gebit te dragen uit angst dat ik het niet meer uitkrijg.....
ma, 07/04/2022 - 12:54 Permalink
Tandarts_Richa…

Helaas , nogmaals terug. Voor de mensen die denken dat een kunstgebit ideaal is. !! Goed lezen!!... ook met een kunstgebit kan je klachten krijgen. Elke 6 maanden de implantaten laten nakijken net als natuurlijke tanden.
ma, 07/04/2022 - 15:17 Permalink