Terugkomen endodontoloog

Author:
Endodontoloog
Posted:
vr, 06/24/2022 - 14:08
Vorige week ben ik bij endodontoloog geweest. Hij heeft een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd bij een kies met drie kanalen. Aan het eind gaf hij een kaartje mee voor een terugkom afspraak over een maand. Hij gaat dan o.a. een röntgenfoto maken. Is dat gebruikelijk? Vanwege de hoge kosten van de endodontoloog wil ik liever dat mijn eigen tandarts eventueel de röntgenfoto maakt.
Tandarts_Richa…

De kosten v e Rö-foto is overal hetzelfde bepaald door de NZA. Het lijkt mij verstandig de foto daar te laten maken waar de endo gedaan is. Of moet uw tandarts de door uw tandarts gemaakte foto, doorsturen ter beoordeling. Het klinkt als: uw auto door de dealer laten maken en de controle laten uitvoeren door uw plaatselijke garage. Na een jaar weer controle foto. Dat is idd gebruikelijk.
vr, 06/24/2022 - 17:16 Permalink
Endodontoloog

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Hartelijk dank voor uw antwoord. De foto zal qua kosten inderdaad niet veel schelen, maar het consult van een tandarts en een endodontoloog zal wel verschillend zijn. Vorige keer ben ik voor mijn wortelkanaalbehandeling bij een andere endodontoloog geweest. Ik hoefde bij hem niet terug te komen, mits ik geen pijn kreeg, dus deze keer ben ik er verbaasd over. Het staat ook niet in de begroting genoemd, maar wie weet is de terugkom afspraak, op de röntgenfoto na, gratis.
vr, 06/24/2022 - 21:18 Permalink
Tandarts_Richa…

Zou mij verbazen of dat gratis is. En wij hebben dezelfde tarieven. Vind het wel grondig , een na controle. En neen dat hoeft niet in de begroting te staan. U heeft waarschijnlijk een begroting gehad voor de WKB behandeling.
vr, 06/24/2022 - 22:49 Permalink
Endodontoloog

hartelijk dank voor de reactie. De begroting betreft de wortelkanaalbehandeling, inclusief röntgenfoto. Die foto is vóór de wkb niet gemaakt. Ik ga de praktijk maandag bellen met de vraag of de vervolg afspraak met röntgenfoto nog bovenop de offerte komt. Lijkt u dat een goed idee.
vr, 06/24/2022 - 23:34 Permalink
Tandarts_Richa…

Dat is een goed idee. En vergeet niet : het is een begroting, geen offerte. Hoeveel foto's zijn begroot. Hoeveel berekend en betaald. Is een eind foto gemaakt ( na afloop v d behandeling) of wordt dat nu bij de volgende afspraak gemaakt.
za, 06/25/2022 - 09:51 Permalink
Endodontoloog

Ik zag geen vraagtekens staan. Daarom dacht ik dat het tips waren waar ik op moest letten.
Op de begroting staan 2 kleine röntgenfoto’s a 34,56. Er zijn nog geen foto s gemaakt tijdens de wkb die ik 10 dagen geleden gehad heb. Waarschijnlijk worden de röntgenfoto’s over een maand gemaakt. In de begroting wordt niet gesproken over een terugkom afspraak.
zo, 06/26/2022 - 08:29 Permalink