Breuk keramische kroon tijdens eten

Author:
pjbreevaart
Posted:
za, 06/18/2022 - 22:34
Afgelopen woensdagmorgen brak er een deel van een keramische kroon af. Het enige wat ik deed, is een crunchy maiswafel eten.

Mijn vraag is hoelang er garantie zit op zo'n keramische kroon en of dat het logisch is dat zo'n kroon kan breken door mogelijk een hard stukje mais van een wafel.
Tandarts_Richa…

Alles kan breken. Het hangt ervan af waardoor. En dat hoeft niet v d wafel te zijn. De schade kan al eerder zijn ontstaan. Laatst een client die met zijn fiets was gevallen en vroeg of hij garantie had....Hoe oud is de kroon. Een breuk hoeft niet altijd onder een garantie te vallen. Is het v Chinees of Nederlands makelij. Daar is vaak een prijs en kwaliteit verschil. Vraag uw tandarts of er nog garantie op zit. Maar svp antwoord op mijn vraag...hoe oud is de kroon, Ned. of Chinees.
zo, 06/19/2022 - 00:05 Permalink
vV

meestal zit er wel enige garantie op, of ruimte voor coulance.
echte oorzaak zal wel moeten worden uitgezocht. anders groot risico op herhaling. Knarsen kan er ook een zijn.
vraag is dus: is het garantie want product fout, of zeg maar een lekke band, dus schade door gebruik
zo, 06/19/2022 - 10:01 Permalink
Tandarts_Richa…

Bij mijn technieker krijg ik 5 jr garantie op fabricage fouten Nederlandse kwaliteit. Uit coulance repareer ik dan gratis. Maar dat betekent niet dat ergens anders andere garantie voorwaarden kunnen gelden. Maar zoals vV stelt: "vraag is dus: is het garantie want product fout, of zeg maar een lekke band, dus schade door gebruik",
wo, 06/22/2022 - 00:03 Permalink