Help: Geen plek bij tandarts voor mijn behandeling

Author:
brownsheep8
Posted:
ma, 05/30/2022 - 15:13
Ik liep ruim 6 maanden met pijn in mijn kies. De pijn begon nadat de tandarts een gaatje bij mij had gevuld. De kiespijn bleef aanhouden en in die 6 maanden een aantal keren terug gegaan naar de tandarts voor hulp en controle. Er was niks aan de tand te zien en hij legde de schuld neer bij het knarsen. Maar ik knars helemaal niet? Mijn vriend en moeder konden bevestigen dat ik vroeg en nu nooit knarste.
Uiteindelijk was de pijn op 25 mei niet meer te houden. Weer een afspraak gemaakt bij de tandarts. Volgens hem was er weer niks bij de tand te zien en lag de schuld bij het klemmen van de kaken en de kauwspier. Er is op dit moment geen foto gemaakt.
Afgelopen zaterdag was de pijn nog erger en heb ik een afspraak gemaakt bij een spoedpoli. Deze tandarts van Zweedse komaf kon mij binnen een minuut vertellen waar ik last van had. Na de conformatie van de foto wist ze het 200% zeker. Ontstoken wortel. Na de behandeling was de pijn direct weg. Maar nu komt het:
-Waar kan ik een klacht indienen tegen mijn tandarts? Er zijn zoveel sites en instanties op het internet dat ik er helemaal gek van wordt. Ik hoef hem niet aan te klagen, maar die rekening die ik van hem krijg voor het laatste bezoek ben ik het natuurlijk totaal niet mee eens. Daarnaast wil ik dat dit voorkomen wordt voor een ander persoon.
- Het 2e deel van de wortelkanaalbehandeling moet tussen 2 weken en 2 maanden gedaan worden. De huidige praktijk zit de komende 3 maanden vol. Wat nu verder? Ik heb het gevoel dat ze dit probleem eerder bij mij hadden kunnen tackelen en nu het mijn probleem laten zijn.
- Mijn vriend zit bij dezelfde praktijk, maar we hebben verschillende tandartsen. Eigenlijk wil ik met hem bij dezelfde arts in behandeling zijn.
Er is 1 tandarts in het dorp die binnen 2 maanden mijn 2e behandeling zou kunnen afmaken. Ze willen dat ik mij bij hun inschrijf. De vrouw aan de telefoon heeft me gezegd dat ze niet het probleem van de andere tandarts op gaan lossen. Mijn vriend zegt dat ik na de behandeling mij gewoon weer kan inschrijven bij de andere tandartspraktijk. Omdat men vrij staat in het kiezen van een tandarts. Hij zegt dat ik gewoon aan kan geven niet tevreden te zijn bij de "vervangende tandarts". Heeft hij hierin gelijk of zijn er andere stappen die beter te volgen zijn?
Tandarts_Richa…

Elk praktijk hoort een klachten regeling te hebben. Kijkt u op de website v d praktijk. Maar ik raad u aan eerst het gesprek aan te gaan bij uw tandarts. Voor beiden misschien verhelderend.
-Misschien hadden zij idd uw probleem eerder kunnen vinden maar dat kan ik niet bevestigen. Heb meerdere keren gehad dat bij een klacht niets te vinden was en de volgende dag de oorzaak heel duidelijk te vinden was. Als een tandarts in de dienst waarneemt dan is het de bedoeling om de voortzetting v uw behandeling bij de eigen tandarts te doen. De dienst is bedoeld om u het weekend of avond door te laten komen. ook niet de bedoeling u als client aan te nemen. Indien te moeilijk voor de algemene praktijk, zal uw tandarts u doorverwijzen naar de endodontoloog. Maar die hebben, afhankelijk v d regio vaak een langere wachttijd.
-U kunt altijd uw voorkeur aangeven.
-U bent idd vrij een tandarts te kiezen. Die tandarts is niet verplicht u aan te nemen. Het kan zijn dat de praktijk vol is of geen afspraak mogelijkheid op korte termijn. Ik neem geen cliënten aan voor alleen een behandeling. ipv u eerst bij de ene uit te schrijven ( uw dossier op te laten sturen) en ergens anders in te schrijven, uw dossier weer naar de eerste tandarts terug te laten sturen zou ik eerst het gesprek aangaan, net zo netjes.
ma, 05/30/2022 - 17:53 Permalink