Klachten over behandel traject?

Author:
Fuzi
Posted:
ma, 05/23/2022 - 13:32
Ik ben vorig jaar behandeld voor paradontis. Reinigen van wortelkanalen boven en onder.

Echter heeft de praktijk de na-controle behandeling uiteindelijk 9 maand later ingepland. Welke ik nu dus heb ondergaan en waar de conclusie is dat het niet gelukt is en dat deze na-controle om de 3 maand had plaats moeten vinden. Nu is als oplossing aangedragen om de behandeling over te doen. Persoonlijk heb ik mijn vertrouwen verloren. Waarom zou het deze keer wel goed gaan? Hoe kan ik erop vertrouwen dat belangrijke afspraken wel op tijd worden gemaakt? Is dit een reden om een klacht in te dienen? Ik heb inmidedls wel aardig wat geld en tijd in dit traject gestoken en het steekt mij dat degene met de expertise uiteindelijk nalachtig zijn (in mijn ogen).
Tandarts_Richa…

U bedoelt de wortels, niet de wortel kanalen. Is de behandeling door een tandarts of parodontoloog gedaan. Ik vraag mij af of met een 3 maandelijks controle alles wel goed was afgelopen. Wat/waarom is er misgegaan. Rookt u...Is iets verwijtbaar...helaas dat kan ik aan de hand v aangedragen informatie niet zeggen. In een menselijk lichaam is helaas niets te garanderen dus ik zou niet durven u te zeggen dat het nu wel goed zou gaan. Het is soms vallen en opstaan. Ik zou als ik in een traject geïnvesteerd heb niet bij een tegenslag opgeven. Wat is het alternatief. Een kunstgebit???. Nooit aan beginnen. Zie alle problemen op dit forum. Voor mij geen castanetjes. Vertrouwen is heel belangrijk. Heeft u dat niet meer in de huidige behandelaar zoek dan een ander Parodontoloog.
ma, 05/23/2022 - 21:07 Permalink
hermina

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Even lezen en dan wist u dat het vV was, ben er al een tijd niet meer geweest, maar heb hier veel gelezen en soms geschreven. Ik herkende meteen zijn stijl van antwoorden, waar ik overigens veel respect voor heb en zeker vV dat u dit zo lang blijft doen, mijn grote complimenten!!! Ik begrijp echt niet waarom u, Tandarts Richa(rd, neem ik aan) als reden om langer te wachten met controle bij de parodontoloog schrijft dat het mss roken zou zijn. Dat zou volgens mij typisch een reden zijn om eerder te controleren. Ja roken is niet de meest gezonde hobby, maar daar zijn er veel meer van! Het oordeel is erger geworden, de adviezen zijn bepaald niet gestegen in mijn opinie...
zo, 05/29/2022 - 19:24 Permalink
hermina

Even lezen en dan wist u dat het vV was, ben er al een tijd niet meer geweest, maar heb hier veel gelezen en soms geschreven. Ik begrijp echt niet waarom u als reden om langer te wachten met controle bij de parodontoloog schrijft dat het mss roken zou zijn. Dat zou volgens mij typisch een reden zijn om eerder te controleren. Ja roken is niet de meest gezonde hobby, maar daar zijn er veel meer van! Het oordeel is erger geworden, de adviezen zijn bepaald niet gestegen in mijn opinie...
zo, 05/29/2022 - 19:25 Permalink
Tandarts_Richa…

Ik schrijf niet dat het mss roken een reden zou zijn om langer te wachten met controle bij de parodontoloog. .. ik vroeg of u rookt. Dat kan nml een reden v verergering zijn of niet lukken v e behandeling. Er is nml , aangetoond, een direct verband tussen roken en verlies v tanden en kiezen. Ik had in de gauwigheid idd niet gemerkt dat het een vraag v vV was. En ook ik ben blij met elk antwoord v vV. Van mij mag vV vaker reageren. vV is minder direct dan ik. Een eigenschap die niet altijd gewaardeerd wordt. Ik doe dit vrijwilligerswerk nu bijna een jaar en probeer op alle vragen een reactie te geven, ondanks mijn beperkte kennis v zaken. Misschien wordt het tijd iemand anders hiervoor te vinden als het niet gewaardeerd wordt.
zo, 05/29/2022 - 22:21 Permalink
Nicky41

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

U wordt zeker gewaardeerd, u directe manier van feedback geven komt soms hard aan, als men echt wanhopig/ verdrietig is.. Vandaar dat 'uit emotie' u soms niet gewaardeerde feedback krijgt. Dat heeft echt met de pijn frustratie en lijdenswegen van mensen die soms al jaren mee lopen. En tja uiteindelijk een volledige prothese moeten om wat voor rede dan ook .. ok roken is 100% niet verstandig, volledig mee eens. Sws is roken echt slecht voor vooral bepaalde organen ivm het bloed veel dikker (veroorzaakt ziektes en houd herstel tegen)er van wordt maar veel mensen weten dat niet. Ik lwist dat 10jr geleden ook niet. Ja stoppen maar waarom dan? Een paar familieleden hebben volledige kunstgebitten, daar kozen ze pas voor, wanneer er echt geen andere oplossing meer was bijv geen of amper kaakbot etc. Ik heb het grote verdriet van dichtbij gezien. Echt verschrikkelijk.. uw vrijwilligers werk is echt heel aardig van u, het is immers in uw vrije tijd! (ik heb u advies dit jaar denk ik ook nog nodig vV heb ik geen ervaring mee mbt hy of zij reageert niet zo veel. Of iedergeval niet op mij. Hopelijk wel wanneer ik mijn dagboek update topic ga aanmaken onder 'behandelingen' Met vriendelijke groet,
zo, 01/08/2023 - 23:08 Permalink