Extractiewond normaal?

Author:
Luus82
Posted:
zo, 05/22/2022 - 21:09
Goedenavond,

Afgelopen donderdag is kies 47 getrokken en omdat ik de vorige keer bij 36 alveolitis kreeg na 4/5 dagen pas ben ik nu vreselijk onzeker.
Ik heb de vorige keer niet eens zelf gezien dat de prop weg was..Het is dat het vreselijk veel pijn begon te doen en dat ik terug ging naar de kaakchirurg. Ze wierp 1 blik en zei dat het leeg was.
Dus ik weet het nu weer niet op dag 3/4. Het lijkt wel gezakt het bloed. Alsof het dieper in de kaak is gaan zitten.
En over dat witte maak ik me ook zorgen.. Ik weet dat er een korstje op komt en dat dat normaal is. Maar misschien is het wel weer alveolitis met eten er in?
Hoe zie je het verschil?
Als ik google op gezonde extractie wond krijg ik de engste complicaties te zien. Daar wordt ik nog bezorgder van:(

Alvast bedankt mocht iemand willen reageren:)
Attach
Tandarts_Richa…

Je voelt het verschil , niet zien. Als je nu verder geen pijn hebt zal het waarschijnlijk goed gaan. Ziet er niet abnormaal uit op de foto. Normaliter blaas ik voorzichtig als iemand bezorgd bij mij komt. Dan kan ik zien of er verder niets met de bloedprop gebeurd is. Ik zou mij geen zorgen maken. Maar bij erge pijn even laten beoordelen.
ma, 05/23/2022 - 17:55 Permalink
Luus82

Dankjewel voor het reageren.
Dus ik begrijp dat het gat niet perse volledig gevuld hoeft te zijn? Dat is dan wel een geruststelling.
Morgen heb ik een afspraak voor iets anders. Dan kan ik mijn tandarts gelijk ook even laten zien/testen. Heb momenteel geen extreme pijn. Wel een stijve kaak. Ben normaal niet het type dat bang is voor wat misschien eventueel kan gebeuren. Maar de vorige keer was zo heftig die pijn dat het behoorlijk indruk heeft gemaakt. Het voordeel is wel... Ik weet niet ook dat het met de monoject en ibu 600 gewoon weer goed komt.
ma, 05/23/2022 - 19:03 Permalink
Luus82

Even laten weten hoe het af is gelopen. Altijd fijn voor meelezers met hetzelfde probleem.
Vanochtend kwam de pijn opzetten en naar mate ik langer op was..hoe erger het werd. En dat op dag 6 nog wel. Nog niet zo heftig als de vorige keer. Dat niet.
De tandarts zei dat het wel nog gevuld was in de wortelholtes. Maar de rest van de prop was inderdaad weer weg.
Heb echt het idee dat mijn lichaam dit zelf oplost omdat ik alles heb gelaten om dit te voorkomen. Geen rietjes, frisdrank drink ik sws niet, geen koffie niks. Super voorzichtig gedaan.
Ik heb een ab kuur en ibu 600 recept meegekregen. Al de 4de dit jaar. (Ben ik niet inmiddels resistent vraag ik me af?) Monoject spoelen zou niet perse nodig zijn. Maar er komt wel telkens eten in. Dus ik ga wel gewoon normaal spoelen met zoutwater om te ontsmetten.
di, 05/24/2022 - 10:42 Permalink
Tandarts_Richa…

Vervelend, en bedankt voor het verslag. Ik zou idd spoelen. Als u verder niet altijd AB kuren neemt zal de resistentie niet zo snel gaan.. Elke extractie kan napijn geven. Niet alleen bij een "dry Socket". Soms 3-4 weken helaas.
di, 05/24/2022 - 18:33 Permalink
Luus82

Ik weet het. Alleen normale napijn kun je mee slapen en dry socket pijn vlieg je mee tegen de muur. Helaas al mijn 5de kies dit jaar. (Terugkerende ontstekingen en uitbehandeld).
Fijn om te weten dat je niet zo snel resistent raakt bij meerdere kuren.

Bedankt voor het reageren:)
di, 05/24/2022 - 20:47 Permalink