Ortho luistert niet of doet maar wat?

Author:
mondvoltanden
Posted:
do, 04/28/2022 - 17:39
Hoi,

Ik heb de eerste fase van invisalign lite gedaan. 14 aligners en nu is de tijd van refinements aangebroken en ik krijg bij mijn ortho niet duidelijk gemaakt wat ik graag zou willen. Heb gebeld, gemaild en ben langs geweest en dan wordt gezegd dat ze begrijpt wat ik wil en dan zie ik t filmpje en denk: dat is nooit besproken en dan mail ik en dan duurt t weer lang eer ik een reactie krijg. Ik realiseer me dat n plan mbt de refinementfase n uitdaging is. Maar t enige wat ik wil is ( zie foto) dat beide voortanden nog iets draaien in richting v t pijltje. Eventueel de rechtervoortand iets laten zakken. Ik wil graag dat de onderkant van beide voortanden zoveel mogelijk op één lijn komen. Maar in t laatste filmpje werd de linkervoortand omhoog getrokken waarbij ik me afvroeg of er dan geen opening tussen boven en ondergebit ontstaat. Maar op die vraag krijg ik geen reactie op.
Mijn twijfel begon al in t begin bij t eerste filmpje. De rechtervoortand moest behoorlijk draaien en ik zag dat die tand in t filmpje maar een beetje gedraaid was. Ik zei dus dat ik niet terug zag wat er besproken was en door haar was toegezegd. Dus op mijn aandringen werd t filmpje aangepast en dan twijfel ik al aan zo n ortho. Die is toch de deskundige? . En nu zijn we al weken bezig met n plan voor de refinement. Ze zegt dat ze mijn wensen begrijpt maar t filmpje laat dat niet zien. Hoe dring ik door?
Attach
mondvoltanden

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Vandaag weer gebeld en ik kom er niet doorheen. De receptie roept automatisch dat ik word teruggebeld of n mailzal krijgen maar dit hoor ik de hele tijd.
Dus nu kan ik niet vooruit of achteruit want mevr de Ortho geeft niet thuis.
Ik mag daar ook niet naar n andere ortho dus mijn enige optie is n andere ortho zoeken. Makkelijk geld verdienen zo.
Kan je invisalign voortzetten bij n andere orthoparktijk of ven je gebonden aan de praktijk waar je begonnen bent?
Zo n spijt dat ik deze ortho heb gekozen
vr, 04/29/2022 - 16:23 Permalink
Tandarts_Richa…

Meestal gaat een ortho een bestaande behandeling niet over nemen. Vaak heeft men verschillende inzichten/ manieren v behandeling. Dit wordt dan heel kostbaar voor de client. Maar blijft u proberen. eens moeten zij toch opnemen. Tenslotte heeft u ook begin afspraken gemaakt.
vr, 04/29/2022 - 21:54 Permalink
Tandarts_Richa…

Vandaag Toevallig een client die bij Plus Dental een setje heeft genomen. Gewone behandeling rond 2300 Eur. Light voor 1678. Zij heeft elke keer aangegeven dat hij het te duur vond. Uiteindelijk kreeg hij 1000 eur korting op de gewone behandeling. Na heel veel weigering heeft hij de 1000 korting ook op de light behandeling gekregen. een setje v 6 bitjes voor 4 maanden????. zooo kort???. Dan zou de behandeling klaar zijn. Als hij zou willen dan een retainer voor 100 Eur. Hoezo als hij zou willen. Wat als het nodig is en hij zou niet willen....dan is binnen de kortste keren de behandeling voor niets geweest. Een keer voor het scannen en daarna de set opgestuurd gekregen. Veel last en telefonisch en mail geen contact. Dus zelfde problemen als u heeft. Succes.
wo, 05/11/2022 - 20:25 Permalink
mondvoltanden

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Goedendag,

Ik woon in amsterdam.
Ik heb voor de refinementfase inmiddels wel 4 a 5 animaties gekregen en we zijn al n maand bezig. Ik merk dat ik door de bomen t bos niet meer zie. Mijn eigen tandarts wil niet adviseren wat wijsheid is.

Als ik dit allemaal geweten had dan had ik niet voor invisalign lite gekozen maar voor de full versie want nu is de druk heel hoog.
Ik moet de goede behandeling kiezen want hierna heb ik geen recht op refinements meer.
T vervelende is dat mijn vertrouwen in die ortho gedaald is ook omdat ze niet echt communiceert.

Ineens zegt ze dat ik beter af ben als er overcorrectie is want t eindresultaat vd 1e fase is ook niet overeenkomstig de animatie. Ik vertel dan dat t eindredultaat overeenkomstig is met de laatste aligner en idd niet met de animatie. Ligt dus aan de maker vd aligners dan aan de maker vd animatie. En zo loopt deze vermoeiende discussie maar door. Ik zag ook dat mijn overbeet er nog was en vroeg hoeveel mm die uiteindelijk gaat worden, krijg ik ook geen antwoord op.

Mvrgr
di, 05/17/2022 - 12:49 Permalink
mondvoltanden

Als antwoord op door mondvoltanden

Toevoeging: ik heb blijkbaar n ortho die beledigd is als je met allerlei wensen en vragen komt. Volgens haar trek ik haar expertise dan in twijfel. Ze adviseert me om n andere praktijk te gaan zoeken. Maar ik weet inmiddels dat orthodontisten geen bestaande invisalignbehandeling willen overnemen. Ik heb haar terug gemaild dat n andere ortho niet de bedoeling is. En dat in elke mail van haar staat dat ze graag de vragen en opmerkingen hoort en die heb ik dan en dan voelt ze zich beledigd.
Hoe dring je door tot zo n iemand?
Kan zij eenzijdig de behandeling staken?
vr, 05/20/2022 - 16:58 Permalink
mondvoltanden

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Hoi,

Klopt. Die heb ik gelezen. Dat t niet eenzijdig opgezegd kan worden mits hele zwaarwegende redenen. Goed om te weten
En nogmaals: ik ben altijd netjes geweest in mijn communicatie met deze ortho. Ben zelf beleefd gebleven toen een assistent in de binnenkant van mijn lip sneed bij t slijpen met zo’ n slijpschijf, ook al werd gezegd dat ik mijn lip niet omhoog had moeten laten komen??
za, 05/21/2022 - 20:00 Permalink
mondvoltanden

Hoi,

Ik heb weer n behandelplan vd ortho gehad.
Uiteindelijk. Waar ik helaas ook weer vragen over heb moeten stellen want er moet behoorlijk geslepen worden en ik vraag me af of dat niet heel erg slecht voor je glazuur is.

Bij de middelste voortanden is al 0,4 mm gesliced en daar zou nu weer 0,5 mm moeten worden geslepen dat is bijna 1mm op die plek

In de ruimte tussen tanden naast de middelste voortanden zijn ook al gesliced 0,4mm en daar zou nu ook dan weer 0,3mm af moeten
Ik vind dat best veel!
Heb gevraagd of er niet op andere plekken kan worden gesliced waar t nog niet is gedaan.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast enorm bedankt
wo, 06/01/2022 - 08:01 Permalink