Tandarts assistente zonder opleiding. Mag dat?

Author:
Rosita Rosita
Posted:
vr, 04/15/2022 - 14:00
Is het verplicht een tandarts assistente opleiding te volgen als je aan het werk gaat als tandartsassistente? Ik heb geen opleiding en wordt opgeleid op de werkvloer. Ik doe verder geen opleiding. Mag dat?
Angelique Wolff

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Dank voor uw reactie. Mijn tandarts heeft inmiddels de KNMT gebeld en daar werd aangegeven dat het nog geen verplichting is. Ik ga de cursus wel op eigen houtje doen obv boeken die ik van een ander heb gekregen maar ik ga niet het examen doen. Ik heb namelijk een HBO diploma van meer dan 5 jaar geleden en krijg hierdoor geen vrijstelling op vakken als Nederlands en rekenen. Dus dan zou ik dat ook weer moeten doen.
ma, 04/25/2022 - 10:46 Permalink
Angelique Wolff

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Dank voor uw reactie. Mijn tandarts heeft inmiddels de KNMT gebeld en daar werd aangegeven dat het nog geen verplichting is. Ik ga de cursus wel op eigen houtje doen obv boeken die ik van een ander heb gekregen maar ik ga niet het examen doen. Ik heb namelijk een HBO diploma van meer dan 5 jaar geleden en krijg hierdoor geen vrijstelling op vakken als Nederlands en rekenen. Dus dan zou ik dat ook weer moeten doen.
ma, 04/25/2022 - 10:46 Permalink
Tandarts_Richa…

Als u van plan bent dit vak voor langere tijd uit te oefenen dan raad ik u aan wel uw diploma te halen. Daarna misschien verder...Preventie Assistente, Paro. Prev. Ass. etc. Mijn stagiaire heeft uiteindelijk de opleiding manager in de zorg gedaan en is nu een gevierd praktijk coordinator. Als uw werkgever tevreden is over uw houding/prestaties dan zou ik hem voorstellen de kosten voor zijn rekening te nemen. En als u al op HBO niveau (welk opleiding) gepresteerd heeft dan is een herhaling v vakken een makkie. Uw toekomst wordt niet door anderen maar door uzelf bepaald. Welke kansen grijpt u....
ma, 04/25/2022 - 12:47 Permalink