Doorverwijzing parodontoloog

Author:
Marlousr
Posted:
di, 04/19/2022 - 17:51
Hallo,

Mijn eerste bericht hier op het forum en ik hoop dat ik iets wijzer kan worden/gerustgesteld.
In november vorig jaar is er parodontitis vastgesteld en ben ik de behandeling begonnen bij de mondhygiënist. De tand naast mijn voortand was er het meest slecht aan toe.
Na de 4 behandelingen voor het reinigen ging het een stukje beter en mijn eigen mondhygiëne is er ook op vooruit gegaan. Sinds afgelopen zaterdag een bultje op mijn tandvlees boven die meest slechte tand en vandaag gelijk een afspraak gemaakt bij de mondhygiëniste. Er is een foto gemaakt en er zit toch ergens een ontsteking inderdaad. Nu hebben ze mij doorverwezen naar de parodontoloog omdat ze liever hebben dat die er naar kijkt. Daar hebben zij heengebeld en ik kan morgenochtend al terecht. Ik kreeg nog wel complimenten dat het tandvlees er al een stuk beter uitzag en ze het erg vervelend voor me vond dat dit nu gebeurd. De pocket aan de kant waar het pus zit is dus nog niet verbeterd, maar de andere kant van de tand is hij al wel iets verbeterd.
Sorry voor het ontzettend lange verhaal.
Mijn vraag is nu wat kan ik morgen verwachten bij de parodontoloog? Ik ben wel specifiek voor die tand doorgestuurd, niet voor het hele gebit.
Ik ben nogal angstig, en dus trots dat ik vanochtend heb gebeld en ben gegaan maar nu natuurlijk in de stress over wat er morgen gaat gebeuren en gezegd worden:( ik heb gelijk de ergste ideeën in mn hoofd over dat de tand er gelijk uitmoet(allemaal doemscenario's)
Wat gaan ze bijvoorbeeld aan die ontsteking doen? De mondhygiënist zei dat zij hier niks aan deden en daarom de doorverwijzing
Tandarts_Richa…

Een MH doet vaak een gesloten curetage. Soms is dat niet voldoende en moet er met direct zicht, open curetage onder verdoving, schoongemaakt worden. Dat doet een parodontoloog. Maak je geen zorgen laat het aan de oordeel v d Paro over.
vr, 04/22/2022 - 06:45 Permalink