Zacht laagje onder prothese

Author:
ihedkT88@
Posted:
za, 04/16/2022 - 09:50
Sinds 3 weken heb ik een zacht laagje in mijn onder prothese (Immediaat noodprothese ) gekregen. De tandarts vertelde mij dat ik het niet mag borstelen alleen afspoelen. Mag ik de prothese wel in water leggen ( schoonweken?) ? Ik vind het idee van alleen maar afspoelen niet echt hygiënisch. Ik merk trouwens ook dat het laagje aan vele kanten los begint te raken waardoor er voedselresten onder komen. Tandarts wil en kan hier niet veel aan doen.
45474547

Hoi hoi, ik denk dat ik er ook aan moet gaan geloven, wat me erg benauwd maak bij de gedachte ... een bovenkaak kunstgebit🙈. Ik heb gezond tandvlees maar te weinig kaakbot voor een brug of een plaatje etc.😞. Ik heb besloten om het tegen niemand te vertellen, omdat ik me kapot schaam en t zo oneerlijk, altijd gezond geleefd en super goede mondverzorging..maar door een stom ongeluk ..maak plakt mijn lieve tandarts al 15jr mijn gebit steeds mooi.. maar dat houd ook een keer op, zegt hy.. ik ben 40, nu hoorde ik (want, blijkbaar hebben meer vrienden/ bekenden, dan ik dacht ook kunstgebitten of gedeeltelijke, zelf familieleden ) dat ik/ men het beter vroeger dan later zoiets moet doen, als het toch ooit moet gebeuren, weet iemand daar antwoord op??
Ik wilde het namelijk op mijn 50ste pas doen..Klopt het dat de kaak op je 50ste al slinkt.. ik ben doodsbang dat ik een ander gezicht krijg.. en ik heb een lichte overbeet, die ik wel wil houden. Anders krijg ik een vreemd gezicht.. Nou ik hoop lotgenoten hier te vinden... 2022 ga ik maar extra van genieten, ben zo bang dat 2023 tot mijn dood heel.anders zullen zijn.
Ik ben erg verdrietig .. zo oneerlijk, bijna al mijn vriendinnen hebben gefeest met je weet wel, en nergens last van...zeggen ze.. en ik raak snik begin 2023 de boventanden/kiezen kwijt...

Ps weet iemand hoe ik mijn rare gebruikersnaam kan wijzigen?

Weltrusten
Liefs mij
do, 04/21/2022 - 23:12 Permalink
Tandarts_Richa…

Naam wijzigen is een vraag voor de beheerder. Liever zo lang mogelijk door met de eigen tanden . Al is het met een frame prothese op de hoektanden. Zou dan wel een implantaat gedragen onder prothese onder maken. Maar minimaal een jaar, anderhalf jaar, wachten tot het bot resorptie ( slinken) enigszins gestabiliseerd is. Uw tandarts doet zijn best met plakken, maar heeft hij nooit kronen voorgesteld bij de elementen die te zwak werden. Soms is daar helaas niet de financiën voor. Er moet toch een oorzaak zijn waardoor uw gebit zo zwak geworden is. Vaak roken.
vr, 04/22/2022 - 05:08 Permalink