Slotjes in combinatie met brug

Author:
Bosmonster
Posted:
wo, 03/16/2022 - 08:36
Ik ga over een paar weken naar de ortho. Zit nog met het volgende: De tandarts gaf aan dat er slotjes geplaatst worden. Echter, links boven zijn de kiezen vervangen door een brug. Mijn vraag is het mogelijk dat hier een slotjes beugel geplaatst kan worden? Is het niet zo dat een slotjes beugel achteraan altijd vastzit met een bandje om de kies?
Bosmonster

Hartelijk dank voor de reactie.
Omdat dit het eerste gesprek wordt, wou ik toch graag wat meer informatie. Om een goede afweging te maken is het wel handig om een paar mogelijkheden te kennen. Als je geen alternatieven kent kun je geen gesprekspartner zijn, er wordt je dat iets opgelegd.
Graag zo ik een paar alternatieven vernemen.
do, 03/17/2022 - 06:35 Permalink
Tandarts_Richa…

Uw Orthodontist kent uw gebit het beste. Het is als leek moeilijk hierin een gesprekspartner te zijn. Dat begrijp ik. Maar ik denk dat het niet gepast is hier een ander strategie te bespreken als niet alles bekend is. Denk ook niet dat het juist is zo te handelen. Ieder orthodontist heeft zijn eigen werk/behandel wijze. dus u moet toevallig twee hebben die dezelfde werkwijze hebben, om een goed oordeel te kunnen vorme. Vraag alle mogelijkheden aan uw behandelaar.
vr, 03/18/2022 - 15:08 Permalink
Bosmonster

Als antwoord op door Bosmonster

Ben nu onder behandeling van een ortho. Slotjesbeugel zowel boven als onder geplaatst. De kiezen van de brug zijn niet te verplaatsen, maar wel voorzien van een slotje. Ze hebben deze met een andere lijm vastgezet. Het slotje op de brug dient als bevestiging voor een elastiekje om de rest op zijn plaats te krijgen. Over de ortho ben ik zeer tevreden.
ma, 07/04/2022 - 14:19 Permalink
Bosmonster

Hartelijk dank voor uw reacties.
Eindelijk wordt er iets gedaan aan mijn puinhoop. Heb nog wel last van de uitstekende draadjes, maar die worden telkens goed verwijderd.
Verder ben ik zeer tevreden.
za, 07/30/2022 - 09:54 Permalink