Kronen nemen of niet

Author:
lisa1997
Posted:
wo, 02/16/2022 - 16:13
Ik ben 24 jaar oud en heb weer een beugel doordat mijn gebit toch niet helemaal netjes was. Ik heb 2 kleine snijtanden deze kunnen ze niet mooi aansluiten op mijn andere tanden omdat ik dan een onderbeet krijg. Nu adviseert mijn beugeltandarts dat ik ze kan laten opvullen. Mijn tandarts is helemaal enthousiast en wil graag kronen zetten, hij vind opvullen niet ideaal. Eigenlijk weet ik niet of ik dit wel wil omdat ze toch je eigen tanden gaan slijpen die gezond en goed zijn. En al kronen nemen op je 24ste? Ik vond mijn kleine snijtanden altijd wel prima, niet heel mooi maar toch, ze zeggen dat het zo veel mooier word. Wat moet ik doen?
Attach
Tandarts_Richa…

Wat is mooi???. Hoe bent u van binnen...Dat is mooi. U bepaalt wat u mooi vindt niet wij.
Er zijn twee manieren:
Met composiet opbouwen. Voordeel is dat als de composiet lelijk wordt het altijd makkelijk ververst kan worden. En belangrijk minimaal invasief dus weinig boren. Als u ouder wordt dan verkleuren uw natuurlijke tanden maar het vulmateriaal kan dan passend ververst worden.
En anders met porselein, facing of kroon. Een facing minimaal slijpen een kroon flink meer., en het zijn al kleine stompjes. Maar ik heb er vele gemaakt, tot tevredenheid. Nadeel: als u ouder wordt en uw natuurlijke tanden verkleuren dan kleurt het porselein niet mee...dat is minder mooi. Gezien uw leeftijd zou ik beginnen met opbouwen met composiet. Bevalt het niet kunt u altijd kronen laten zetten.
wo, 02/16/2022 - 21:19 Permalink
Tandarts_Richa…

Sorry nog iets anders....een behandelaar zal u vaak sturen in de richting van wat hij/zij goed kan. Er zijn ook kunstenaars in het opbouwen. Niet van echt te onderscheiden. Max Stel Nijmegen heb ik vaak mee gewerkt ...Maar er zijn er nog meer. Ik weet niet waar u woont.
wo, 02/16/2022 - 21:21 Permalink