Op zoek naar een parodontoloog / mondhygiëniste

Author:
Jula
Posted:
ma, 02/07/2022 - 01:20
Hoi,

Ik ben door mijn tandarts doorverwezen naar een parodontoloog. Had vorige week mijn eerste afspraak en deze verliep niet goed. De behandelaar was erg onpersoonlijk, de communicatie was slordig en de offerte was erg hoog. Ik wil behandeld worden door een andere parodontoloog, alleen weet ik niet naar welke kliniek ik het beste kan gaan. Hebben jullie misschien tips? Ik ben zeer angstig, dus communicatie is heel belangrijk voor mij: dat er naar je geluisterd wordt en dat men de tijd neemt om het proces goed uit te leggen.
En ik vraag me nog iets af. Er is een behandelplan ongesteld. Het is de bedoeling dat een mondhygiëniste de kiezen schoon gaat maken. Kan ik ook naar een willekeurige mondhygiëniste toe (dus niet bij deze kliniek) voor deze behandeling? Of moet het echt een mondhygiëniste zijn die werkzaam is in een kliniek waar een parodontoloog ook werkt?
Tandarts_Richa…

U kunt naar elk mondhygiëniste gaan maar dat lijkt mij onhandig. Ik werk zelf graag met de deskundigen waar ik vertrouwd mee ben. Zij weten precies te werken volgens de beh plan die ik opgesteld (ongesteld?.) heb, en ken hun kwaliteiten. Betekent niet dat een externe haar werk niet goed doet. Misschien zelfs beter. Waar woont u. Misschien heeft u keuze. Bevalt de ene niet probeer het bij een ander. Maar het betekent niet dat die ander dezelfde behandel wijze heeft. In Breda ken ik een top praktijk. Zo ook in Den Haag en Bergen Op Zoom. Maar dat betekent niet dat er elders geen goede zijn, ken ze alleen niet.
ma, 02/07/2022 - 18:22 Permalink