Extractie wijsheidstanden: probleem

Author:
Silkedp
Posted:
di, 01/11/2022 - 00:42
8 dagen geleden liet ik onder algemene verdoving mijn 4 wijsheidstanden weghalen na een marathon van ontstekingen door de impactie. Ze lagen extreem dicht tegen mijn zenuwen.
Meteen na het ontwaken sliepen mijn lippen, kin en rechterzijde van kaak nog. Een week later is de helft van mijn kin nog steeds gevoelloos met uitstraling naar rechts. Vanwege de extreme pijn deze week in de onderkaak, ging ik op controle. Nadat de draadjes losgemaakt werden, bleek ik een ontsteking te hebben aan beide wondes in de onderkaak ook al volgde ik alle voorschriften op. De pijn bleef het ergst aan de rechterzijde en pijnstilling werkt nooit volledig. Enkel deze nacht heb ik kunnen doorslapen. Ik kreeg antibiotica Amoxiclav 875/125, nu dag 4 3 tabletten per dag. Ook de klieren in de hals speelden mee aan de rechterzijde. Deze zijde blijft knagen - soms te verdragen, soms niet te harden: Bij het spoelen met de monoject aan de rechterzijde voel ik verschrikkelijke pijn: alsof ik recht op mijn zenuw spuit. Nu komt er een soort van wit/beige laagje van de zijkant van mijn kaak. Ik weet niet of dit behoort tot de normale wondgenezing of ik opnieuw een tussentijdse afspraak zou moeten maken. Ik moet volgende week sowieso nog eens gaan oa vanwege de zenuwuitval. Het weefsel is totaal ongevoelig bij aanraking en nu vraag ik me af of dit "normaal" genezingsweefsel is of eerder problematisch. Bedankt!
Attach
Tandarts_Richa…

Zo moeilijk te zien. Maar voor zover mogelijk ziet het er niet erg uit. Als er maar geen pus uit komt. Als de zenuw geraakt is kan het een tijd duren voordat de sensitiviteit weer terug komt. Soms maanden. In ergste geval nooit. Maar dat heb ik in 39 jaar maar bij een client gezien..
di, 01/11/2022 - 18:19 Permalink