Bijna geen tandvlees hoektand

Author:
Boekje
Posted:
zo, 01/09/2022 - 22:03
Ik heb al zo'n 15 jaar last van zeer teruggetrokken tandvlees. Dit komt door een beugel vroeger en poetstrauma. Het is in de afgelopen 15 jaar niet veel erger geworden. Doordat ik nu in het buitenland woon ben ik nu een jaar niet naar de tandarts/mondhygienist geweest.

Wat ik mij toch echt afvraag is waarom mijn hoektand nog steeds muurvast zit? Begrijp me niets verkeerd, ik ben er maar al te blij om. Maar er zit bijna geen tandvlees meer omheen, dat is toch bijna onmogelijk? Ik maak me vanzelfsprekend grote zorgen over de toekomst, maar er zal niet veel aan gedaan kunnen worden ben ik bang?
Attach
Tandarts_Richa…

Uw tand zit niet alleen in tandvlees vast maar daaronder ook in bot. Als daar voldoende verankering in zit zal uw tand niet "los" aanvoelen of loskomen. Wel belangrijk dat met een zachte tandenborstel gereinigd wordt, niet schrobben en goed schoon houden zodat uw tandvlees niet verder terugtrekt. Soms kan een gingiva plastiek (bedekken/verhogen v h tandvlees) overwogen worden/nodig zijn, door een parodontoloog. Dat wordt door de tandarts regelmatig bij een onderzoek beoordeeld. In elk land , ook in Nederland, zijn er goede tandartsen. Zorg dat u uw controle bij de tandarts regelmatig laat uitvoeren.
ma, 01/10/2022 - 09:52 Permalink