Kan tandarts ook doorsturen naar andere kaakchirurg

Author:
Sammie123
Posted:
vr, 11/05/2021 - 19:03
Hallo ik heb een vraagje. Ik ben vandaag doorgestuurd naar een kaakchirurg in het ziekenhuis bij de tandarts om de hoek. Ik heb geen verwijzing gekregen maar deze wordt aankomende week doorgestuurd naar dat ziekenhuis. Nou ben ik getipt op een andere kaakchirurg praktijk en daar heb ik contact mee gehad en ik wil liever daar naar toe met de volgende redenen:

-Kortere wachttijd; assistente kon me over 2 weken al inplannen, ik heb ook wel last van de verstandskies (geen spoed maar zit hier niet nog maanden op te wachten)
-Meer positieve ervaringen gelezen
-Tandarts en ziekenhuisfobie, bij deze praktijk kreeg ik toch een rustiger en kalmer gevoel (zeker na het gesprek met de assistente die mij echt geruststelde)

Als ik dit maandag voorstel aan mijn tandarts, is er dan een kans dat ze dit weigeren? Of heb ik gewoon recht op mijn verwijzing en kan ik naar een kaakchirurg gaan die ik wil?
Tandarts_Richa…

U kunt een algemeen verwijsbrief voor een ieder kc vragen aan uw Tandarts. Daar kunt u zelf een afspraak maken. Al wilt u v Zeeland naar Groningen. Niet praktisch maar uw verantwoordelijkheid. Ik weet meestal, uit ervaring, naar welk KC ik voor welk ingreep een cliënt naartoe stuur. Maar uw keuze
vr, 11/05/2021 - 19:44 Permalink