Kosten kroon in 2 keer declareren is dit mogelijk?

Author:
tingobop
Posted:
ma, 10/25/2021 - 15:05
Beste tandartsen,

Ik heb een achterste kies die een wk behandeling heeft gehad zo'n 5 jaar geleden. nu brak gisteren een stuk van deze kies af. dus vandaag direct naar de ta gegaan om te laten repareren .

daarna hebben we het gehad over het plaatsen van een kroon op deze kies . volgens mijn tandarts zou dat op ongeveer 500 komen. mijn vergoeding voor dit jaar is echter nog 300 euro . en volgend jaar weer 570 euro . ik wilde weten of het mogelijk is om daarvoor de kosten voor een enkele kroon in 2-en te declareren is als de reparatie eind december en begin januari volgend jaar word uitgevoerd?

zo niet weet iemand dan misschien een goedkoper alternatief in de provincie zeeland. ik zag al ergens op internet bij finedent in hoorn dat een kroon all in kon voor 310 euro . kan namelijk niet veel bij betalen. hooguit een klein bedrag maar er ook niet ver voor reizen. en als ik het volgend jaar laat doen dan blijft er nog maar 70 euro over van mijn 570 en je kan nooit in de toekomst kijken aan wat je nog boven het hoofd hangt..
Tandarts_Richa…

Als een kies een WK beh heeft gehad dan wordt het vaak broos vandaar dat ik altijd adviseer te sparen voor een kroon. Daar is niet iedereen het mee eens. 500 Eur. lijkt mij heeeel schappelijk. Hangt er van af welk materiaal gebruikt wordt. Als ik een porcelein op hoog edel metaal kroon maak dan zijn de techniek maak kosten vaak al 500 Eur. Daarboven komt nog mijn honorarium. Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven.Afhankelijk v d situatie zal uw tandarts voor het juiste materiaal kiezen. Helaas in mijn vak, net als met een auto, het duurste is vaak het beste. Probeer finedent en vraag welk materiaal voor u het beste is en dan de prijs. Ga niet uit v h goedkoopste maar voor wat u het beste is. Beter even door sparen, uw verzekering verhogen dan een goedkoop iets dat niet zo lang meegaat. Het is niet een wasmachine dat u om de zoveel jaren weer vervangt.Maar daar kunt u wel voor kiezen. Bepaal, afhankelijk v d risico in uw mand, wel hoogte u verzekert. Hoe lager hoe meer eigen risico. Dat heeft u nu ook gedaan bij uw huidige verzekering. Helaas berouw komt na de zonde....misschien heeft u een te laag verzekering afgesloten en valt alsnog de eigen risico tegen. Mijn advies ...spaar door en ga op het advies v uw tandarts af. Maar antwoord op uw vraag: uw verzekering zal niet akkoord gaan mat het declareren in tweeën om zo hoog mogelijk twee keer uit te laten keren voor dezelfde schade maar dat snapt u al. Vraag het maar bij uw verzekeraar.
wo, 10/27/2021 - 00:04 Permalink