Oude zilveren vulling

Author:
-bloem-
Posted:
vr, 09/24/2021 - 17:37
Ik heb last (is een groot woord hoor) van een oude grijze vulling, rechts achterin. De kies doet pijn bij warm/koud en zeurt een beetje soms. Kan het zijn dat de vulling lek is? Geeft dat deze klachten? Ik hoor graag!
Tandarts_Richa…

Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Lekkage kan klachten door u beschreven klachten geven.












De door u beschreven klachten kunnen door lekkage ontstaan. Maar ook andere oorzaken. Voelt u de kies als er druk op komt tijdens het eten. Een nadeel v amalgaam (grijze) vulling is dat het na verloop v tijd kan uitzetten en krimpen. Er ontstaan mini barstjes. Denk dat het op uw foto te zien is. Maar niet zeker, zou het in de mond moeten beoordelen. Dit geeft spanning in een kies en de beschreven klachten kunnen als gevolg optreden. Cracked Tooth Syndroom. Daarom heb ik zelf in 2018 al mijn "oude"amalgaam vullingen laten vervangen door hoog edel goud (Minder Spanning). Heb ik geen probleem mee maar dat vindt men niet mooi.https://www.vraagdetandarts.nl/patienten/cracked-tooth-syndrome/
vr, 09/24/2021 - 20:41 Permalink