Pijnlijke witte zwellingen

Author:
AltijdMama
Posted:
zo, 09/12/2021 - 09:12
Gisteren ontdekte in bij mijn zoontje van 6 een pijnlijke aft in zijn mond.

Echter, waar hij het meeste over klaagt zijn die witte plekjes er boven. Zijn lip is hier ook gezwollen. Tandenpoetsen is nu haast onmogelijk omdat hij dan enorm veel pijn geeft.

Wat kan dit zijn? Ze lijken uit het niets te zijn ontstaan.
Attach
Tandarts_Richa…

Dit is niet duidelijk te zien. De Afte wel en ik denk dat daar de pijn van komt. Ook een deel v d zwelling. De witte plekken zouden kunnen komen v op het lip zuigen of bijten. Dit gaat waarschijnlijk onbewust. Anders zou ik het v deze foto niet weten. Misschien een tip: Als u zijn tanden poetst, en ik adviseer dat 2x p d te doen t/m 10 jaar, leg hem op de grond, bed of bank. ga er achter zitten, zijn lichaam tussen uw benen, zijn hoofd aan uw lichaams-zijde. U heeft dan beide handen vrij. Met een vinger v d ene hand houdt u de lip/wang opzij zodat u met de andere hand , elektrisch, kunt poetsen. Elektrisch, en in dit geval de Oral-B, omdat met een kleine kinder borstel alleen de kop ronddraait. Dus minder beweging en hopelijk minder gevoeligheid.
https://www.sunstargum.com/nl/blog/aften-hoe-kom-ik-eraan-hoe-kom-ik-er…
Er zijn middeltjes tegen de gevoeligheid. Beloven veel maar of ze echt werken....probeer het.
zo, 09/12/2021 - 10:37 Permalink