Composiet facing gelukt?

Author:
Kimberley123
Posted:
zo, 07/11/2021 - 10:12
Hoi allemaal,

Ik zou graag jullie mening weten over het volgende. Ik heb mijn tanden vorig jaar laten bleken en nu blijkt dat ik een dode voortand heb door een vroegere val als kind die dus niet mee gebleekt was. Omdat die best geel was stoorde mij dat enorm. Nu heeft de tandarts er een composiet facing opgezet na veel twijfelen door mij. Maar nu vind ik dat het nog steeds hard opvalt. Mijn omgeving zegt allemaal dat dat niet zo is (en ze zouden het zeggen als het wel is) maar toch zit ik er nog steeds erg mee omdat ik het natuurlijk wel erg zie. Ik durf niet meer lachen of praten omdat ik er zo erg mee zIt.. Vandaar even mijn vraag hier.

De eerste foto met de gele tand is voor , de vier erna zijn de na foto’s.

Alvast bedankt voor mening!

Groetjes Kimberley
Tandarts_Richa…

Meestal is het zo dat als tanden gebleekt worden, alle tanden, boven of onder of b/o tegelijk gebleekt worden en niet zo dat de ene niet gebleekt wordt. een "dode"tand heeft meestal een wortelkanaal behandeling gehad en kan intern gebleekt worden, als de wortelkanaal behandeling goed gedaan is. Maar dit lukt niet altijd. Als het niet lukt kan een facing overwogen worden. Als wij naar onze tanden kijken dan is dat al bevooroordeeld. Wij kijken ook van heeeeel dichtbij. En zien in gedachten van alles. Een ander op afstand ziet vaak niet wat wij willen zien. Op de onderste foto zou ik de tand misschien zelfs een half tintje te wit vinden. Maar dat maakt een gebit ook levendig/natuurlijk. Alle tanden moeten niet dezelfde kleur zijn....dat maakt het onnatuurlijk. Maar wie ben ik om dat te vinden.
zo, 07/11/2021 - 17:42 Permalink
Kimberley123

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Mijn bedoeling is net dat mensen niet zien dat ik een "andere" tand heb. Voor mij valt het inderdaad erg op zodat je zegt maar mijn omgeving zegt dat dat niet zo is. Ik wil niet dat als ik een foto maak dat mensen meteen zien dat er iets mis is met mijn tand. Maar dat is volgens jou ook niet het geval? Ik ben er erg onzeker door geworden. De tandarts zelf zei dat het erg goed gelukt is en dat de tand goed past tussen mijn andere tanden. Het is in ieder geval beter als de gele tand die ik ervoor had denk ik ..

Bedankt!
ma, 07/12/2021 - 21:44 Permalink
Kimberley123

Als antwoord op door Tandarts_Richa…

Bedankt voor het uitgebreid antwoord alvast! Hetgene wat ik wil is dat mijn tand niet meer opvalt. Ik vind nu gewoon dat het erger opvalt als ervoor omdat hij zo egaal is tov de rest. Maar dat is dus niet het geval? Het ziet er nog steeds natuurlijk uit op deze manier en het is goed gedaan door de tandarts?

Groetjes Kimberley
wo, 07/14/2021 - 12:17 Permalink
Tandarts_Richa…

Hangt idd v lichtinval maar dat is met alle tanden.Dat maakt het natuurlijk de diversiteit v kleuren in de tanden. Is de tand v binnen gebleekt. Dat zou de kleur ook kunnen beïnvloeden. Ik zie het ...maar het zou een gelukstreffer zijn als het zo mooi gedaan zou zijn dat ik het al;s professional niet zou zien. Denk dat een leek het niet ziet, zoals je vrienden en kennissen het ook aangeven. Niet zo onzeker zijn. Het lichaam is niet 100% perfect. dat maakt het juist interessant.Dit is mooi.
ma, 09/27/2021 - 10:11 Permalink