Zenuw steek in kies

Author:
miss84
Posted:
ma, 06/28/2021 - 17:13
Donderdag middag ben ik naar de tandarts geweest. Voor het vullen van een gaatje/deels vulling eruit. Toen de verdoving uitwerkte wat napijn. Op druk zetten kies wat mijn maar dat is sterk verbetert. Sinds zaterdag zenuwsteken in mijn kies. Dit gebeurd zomaar zonder reden niet pijnlijk eerder alsof er een ijsblokje op je kies word gelegd gevoel schrik er wel steeds van. Wat kan dit zijn?zie verder niks gek aan de vulling . Tandarts zij wel dat het een diepe vulling is wat wat gevoelig kan zijn bij koud/warm
Tandarts_Richa…

Een nieuwe "witte"vullng Kan in het begin door krimpspanning gevoeligheid geven. "diepe"vullingen kunnen in het begin en soms enkele weken bij koude een sensatie geven.Warmte of koude gevoeligheid hoeft niet abnormaal te zijn.Een gaatje dat te lang onbehandeld is geweest en "diep"is daar kan men niet van verwachten dat met een behandeling alles gelijk weer normaal is. Het heeft soms tijd nodig om te herstellen. En soms herstelt de zenuw niet en sterft af. Dit merkt men als bij het slapen men wakker wordt van de pijn of dat de wang dik wordt. Een wortelkanaal behandeling kan de levensduur van de tand verlengen. Het hoeft niet altijd getrokken te worden, juist niet. Als een vulling bij eten of druk zetten gevoeligheid geeft dan kan de vulling te "hoog" zijn . De tandarts kan dat verhelpen door het te "hoge" gedeelte weg te slijpen. Doe je dat niet dan kan de koude sensatie verergeren. En soms kan de zenuw door de irritatie afsterven.... Waardoor een wortelkanaal behandeling noodzakelijk zal zijn. Bij twijfel raadpleeg je tandarts.
di, 06/29/2021 - 00:01 Permalink