Kosten trekken gebit

Author:
Owkeyz
Posted:
za, 05/29/2021 - 10:33
Kosten trekken gebit

Gister bij de tandarts geweest en samen met de tandarts besloten dat het misschien beter is om een kunstgebit te gaan nemen door vergevorderde parodontitis. De tandarts wil zelf alle behandelingen bij me doen, ze kunnen zelf een kunstgebit maken en alles trekken. Ik snapte niet helemaal waarom dat de tandarts voorstelde om zelf alles te gaan trekken, omdat ik dacht dat dat vergoed zou worden bij de kaakchirurg door de basisverzekering. Na googlen blijkt dat dit al lang niet meer zo is, alleen als het om 1 of meerdere een gecompliceerde extracties gaat. De tandarts wil me wel een doorverwijzing geven, maar gaf al aan dat ze niet weet of een kaakchirurg het wil gaan trekken. Nu zit ik flink met de kosten in mijn maag.. Wat is slim om te gaan doen? Consult vragen bij de kaakchirurg, in de hoop dat het toch aangemerkt wordt als gecompliceerde extractie? Zijn de kosten van het trekken vaak hoger bij een kaakchirurg of bij de tandarts? Iemand een idee wat het trekken ongeveer zou gaan kosten? Ik heb best nog wat tanden/kiezen in mijn gebit, boven 12stuks en beneden 14.
Tandarts_Richa…

U heeft dat goed gelezen. De kaakchirurg moet kosten bij de cliënt in rekening brengen als het trekken v e tand eenvoudig is. De tandarts kan dat tenslotte zelf. En ivm ziekenhuis kosten e d moeten/mogen zij veel meer rekenen. U kunt altijd een consult aanvragen maar dat moet ook betaald worden.De kosten v h trekken is door NZA bepaald en 26 x 43.73, loopt aardig op. Indien gecompliceerd, 76.03 per stuk. Daarboven nog 25 % eigen risico plus de eigen wettelijke risico indien nog niet gebruikt. Misschien is ,ter overbrugging, een gedeeltelijk gebit, een frame prothese, een oplossing in combinatie met een goede parodontale begeleiding. Tja gezondheidszorg is niet goedkoop. En Nederland is Europees gezien tandheelkundig een v d goedkoopste landen.Maar Nederland is kwalitatief een v d beste landen.
vr, 06/04/2021 - 10:36 Permalink
Owkeyz

Bedankt voor uw reactie! Ik was even flink geschrokken van de kosten, had niet verwacht dat er zo'n prijskaartje aan vast zat. Heb niet veel tijd gehad om er over na te denken want de afgelopen weken al 2x met spoed en pijn in de tandartsstoel gezeten. De ontsteking in het tandvlees is flink agressief, ik was er al bang voor omdat het in de famillie vaak voorkomt. Inmiddels 4 kiezen en een tand getrokken. Heb vanwege de pijn besloten om alles gelijk bij de tandarts te laten doen. Komende weken worden de laatste kiezen getrokken en kan ik komen om het gebit te happen.
vr, 06/18/2021 - 11:47 Permalink