Waarom verzwijgt mijn tandarts zaken?

Author:
arwindramautar
Posted:
vr, 06/04/2021 - 14:17
Ik kwam onlangs dit tegen in een artikel op internet:

"Natural teeth that are embedded in the jawbone help stimulate bone growth through chewing and biting. When missing teeth are left untreated, the bone no longer receives this stimulation, causing the bone to resorb."

Ik bijt sinds ik een voortand kroon heb, al bijna 10 jaar niet met mijn voortanden. 6 tanden boven en onder zijn dus nutteloos. Ik stop alles gewoon in kleine stukjes in mijn mond en kauw met mijn kiezen. Bijten sla ik dus over, ik wil mijn dure kroon gaaf houden!

Maar als ik het goed begrijp verdwijnt mijn kaakbot hierdoor? En dan raak ik mijn kroon en andere tanden dus alsnog kwijt? En dat begrijp ik niet. Wat als ik niet van eten houdt en leef op smoothies en soep en pap?

Ik weet ook niet of ik nu ineens wel kan gaan bijten, want mijn tanden zouden nu dus verzwakt zijn.

Het ergste: Ik heb al eens tegen mijn tandarts gezegd dat ik niet bijt met mijn voortanden. Hij lachtte alleen, maar zei verder niets erover. BIZAR.
Tandarts_Richa…

"When missing teeth are left untreated. " Het gaat dus om de plek waar tanden/kiezen ontbreken. Niet waar tanden zijn......Inactiviteits resorptie. Overigens krijg je ook resorptie door bijvoorbeeld een uitneembaar voorziening zoals bijvoorbeeld een "plaatje".Hoop je hiermee gerustgesteld te hebben.
vr, 06/04/2021 - 20:30 Permalink