Melk kiezen trekken noodzaak

Author:
Robert72
Posted:
do, 03/25/2021 - 15:54
Hallo, mijn naam is Robert, en heb een vraag over melk kiezen trekken en de noodzaak ervan.

Mijn zoon van bijna 7 heeft helaas drie ontstoken kiezen waar hij geen pijn van heeft en ik ben eigenlijk aan het kijken of het advies van de tandarts om deze drie te trekken wel van noodzaak is. De tandarts wil dit gaan doen onder narcose en ook daarover heb ik de vraag of dit wel noodzakelijk is.

Wat zijn mijn opties: RVS kronen, maar heeft dat wel nut bij een ontsteking?
Is het niet beter om plaatselijk te verdoven en dan de kiezen te trekken?

Graag jullie reactie hierop, mijn dank is alvast groot.
Chris888

Als antwoord op door Robert72

Plaatselijk verdoven is een minder grote belasting voor het lichaam dan een narcose. Maar een tandarts moet dat natuurlijk zelf ook zien zitten, voldoende tijd geven voor uitleg enz. Er zijn uiteraard tandartsen die hier heel goed in zijn en dit zodanig goed kunnen dat een kind niet een echt nare ervaring opdoet. Je zou nog kunnen informeren bij een kindertandarts. Maar ik weet niet of je daar makkelijk terecht kunt.

vr, 04/02/2021 - 11:05 Permalink
Chris888

Ik ben geen tandarts, en heb daarom geen goed onderbouwde mening over RVS kronen.
Wat ik wel weet is dat RVS kronen een mooie oplossing kunnen zijn om een melkkies langer te behouden, wat goed is voor het op de goede manier doorkomen van het blijvende gebit.
Wanneer er een ontsteking in een kies zit kan ik mij voorstellen dat een kroon niet zo’n goed idee is omdat er dan een ontsteking blijft sluimeren, die mogelijkerwijs ook het onderliggende blijvende element kan beschadigen. Wortelkanaalbehandelingen zijn volgens mij niet vaak een verstandige keus in melkelementen.

Ik zou je aanraden de tandarts nog een keer om uitleg te vragen. Waarom RVS kronen geen goede keus zijn, en ik zou ook je zorg over narcose uitspreken.

wo, 04/07/2021 - 23:00 Permalink