kaak al paar jaar op slot elke nacht

Author:
Mike1234
Posted:
do, 03/04/2021 - 09:40
Beste mensen,

Hopelijk zit ik hier bij het goeie forum.
Ik heb al bijna 3 jaar nu denk ik dat mijn kaak rechts snachts op slot gaat. Het begon met 1 x in de week en nu is het standaard elke nacht
Het doet niet perse pijn en het komt waarschijnlijk dat ik s'nachts klem.
Als ik s'ochtends opsta en rust probeer te vinden en mijn kaakspieren masseer gaat het ook langzaam weg en is het naar een half uur vaak weer de oude.
Zelfs zo dat het niet eens meer knoept als ik mijn mond open en dicht doe.
Als hij op slot zit kan ik deze eraf halen door mijn onderkaak naar rechts te bewegen en dan naar onder (onderkaak weer terug en hij zit wel weer opslot) maarjah.... niet echt ideaal en het is mentaal gewoon erg zwaar aan het worden. Ik wil gewoon eens normaal wakker worden zegmaar.

Wat ik al heb gedaan:
Opbeetplaat laten maken, deze draag ik nu bijna 3 weken en het lijkt erger te worden? maarjah ik zie dat het tot wel 12 weken kan duren voordat het resultaat geeft
Fysiotherapie voor de massage oefeningen
En zelf mijn verstandskiezen rechts laten trekken omdat ik het domme idee had dat die beetje tegelijk doorkwamen toen ik ook last van mijn kaak begon te krijgen

Ik merk wel dat als ik mij de hele dag extreem rustig hou dan is het wel minder snachts. maarjah ik ben nog geen 85 ik ben 26.....
Ik doe ook veel aan krachttraining. Misschien dat ook een oorzaak?

Ik heb zo'n idee dat dit de rest van mijn leven zo blijft maar waar ik erg bang voor ben is dat het kraakbeenschijfje op een gegeven moment weg is en ik dus artrose in mijn kaak heb.
Is het überhaupt schadelijk het op slot schieten? ik heb het al aan de tandarts, kaakchirurg en fysio gevraagd maar ik krijg van iedereen iets anders te horen.

Kleine toevoeging. Ook al naar 2 huisartsen geweest maar die zijn helaas helemaal niet op de hoogte van het kaakgewricht lijkt het :(
Lieneke

Misschien kan je vragen of je naar ACTA mag naar prof Lobbezoo. Hij weet hier echt alles vanaf. Klinkt namelijk behoorlijk uitzonderlijk en erg vervelend. Het is een hele rustige en slimme man. Zijn expertise ligt op vlak van orale functie, kinesiologie en fysiologie, pijn en disfunctie. Succes en laat even weten hoe en wat?

do, 03/04/2021 - 12:19 Permalink
Mike1234

Als antwoord op door Lieneke

[quote=Lieneke]<p>Misschien kan je vragen of je naar ACTA mag naar prof Lobbezoo. Hij weet hier echt alles vanaf. Klinkt namelijk behoorlijk uitzonderlijk en erg vervelend. Het is een hele rustige en slimme man. Zijn expertise ligt op vlak van orale functie, kinesiologie en fysiologie, pijn en disfunctie. Succes en laat even weten hoe en wat?</p>[/quote]

Ik heb de beste man even een mail gestuurd, 8 maart is hij weer terug zie ik in een reply dus hopelijk kan hij een uitsluitsel daar op geven. Een oplossing zoek ik niet perse, een geruststelling dat het niet schadelijk is zal ik al voorzien mee zijn. Dan moet het natuurlijk ook wel echt niet schadelijk zijn haha

do, 03/04/2021 - 12:39 Permalink
aliciavl

Als antwoord op door Mike1234

Hoihoi, ik las je berichtje op dit forum.
Ik heb ook al een aantal jaar last van dit zelfde! toevallig vandaag zit mn kaak dus weer zo vast dat hij niet na een aantal minuten los komt vandaar dat ik weer ging googelen.
Ik heb erg benieuwd of je misschien ondertussen al een oplossing hebt gevonden of meer te weten bent gekomen?
za, 11/26/2022 - 12:55 Permalink