Al weken pijn en geen oplossing..

Author:
Nikki24
Posted:
za, 01/30/2021 - 00:10
Eind vorig jaar in december kreeg ik vreselijke pijn voornamelijk bij mijn ondertanden. Maar ook op andere plekken in mijn mond voornamelijk links.
Ik naar de tandarts die zei dat het een tandvleesprobleem was en dat ik naar de mondhygiënist moest en ook terug naar de ortho omdat hij dacht dat er teveel spanning op mijn spalk stond achter m'n tanden. Hij heeft het wel een beetje schoongemaakt toen
2 dagen later nog steeds met veel pijn naar de ortho die zei dus weer dat ik een acute tandvleesontsteking had en ik terug moest naar de tandarts. Tandarts heeft mij toen een antibiotica kuur gegeven toen werd het gelukkig wat rustiger. Ben inmiddels 3 keer bij de mondhygiënist geweest die elke keer zei je moet het een beetje tijd geven het komt goed. Die heeft alles schoongemaakt inmiddels. Ik poets, ik gebruik rangers en stokers, maar mijn tandvlees blijft ontstoken!!
De hele heftige pijn is inmiddels ook terug en ik slaap er zo vreselijk slecht van ik leef op paracetamol en ibuprofen en ik vraag me echt af is dit echt van de tandvleesontstekingen. Mijn wang is inmiddels ook dikker en kan linksboven slecht koud weerstaan, de mondhygiënist zei dat dit gevoelige tandhalzen zijn en heeft er een laagje op gedaan, maar doet dit echt zo'n pijn??
Ik twijfel of ik morgen de spoed tandarts bel dan zie ik in ieder geval is een andere tandarts.. En ik weet niet of ik deze pijn nog volhoud ik voel me echt van het kastje naar de muur gestuurd.
kluun1985

Eind vorig jaar in december kreeg ik vreselijke pijn voornamelijk bij mijn ondertanden. Maar ook op andere plekken in mijn mond voornamelijk links.
Ik naar de tandarts die zei dat het een tandvleesprobleem was en dat ik naar de mondhygiënist moest en ook terug naar de ortho omdat hij dacht dat er teveel spanning op mijn spalk stond achter m'n tanden. Hij heeft het wel een beetje schoongemaakt toen
2 dagen later nog steeds met veel pijn naar de ortho die zei dus weer dat ik een acute tandvleesontsteking had en ik terug moest naar de tandarts. Tandarts heeft mij toen een antibiotica kuur gegeven toen werd het gelukkig wat rustiger. Ben inmiddels 3 keer bij de mondhygiënist geweest die elke keer zei je moet het een beetje tijd geven het komt goed. Die heeft alles schoongemaakt inmiddels. Ik poets, ik gebruik rangers en stokers, maar mijn tandvlees blijft ontstoken!!
De hele heftige pijn is inmiddels ook terug en ik slaap er zo vreselijk slecht van ik leef op paracetamol en ibuprofen en ik vraag me echt af is dit echt van de tandvleesontstekingen. Mijn wang is inmiddels ook dikker en kan linksboven slecht koud weerstaan, de mondhygiënist zei dat dit gevoelige tandhalzen zijn en heeft er een laagje op gedaan, maar doet dit echt zo'n pijn??
Ik twijfel of ik morgen de spoed tandarts bel dan zie ik in ieder geval is een andere tandarts.. En ik weet niet of ik deze pijn nog volhoud ik voel me echt van het kastje naar de muur gestuurd.


Zou het een tandabces kunnen zijn? Heb me daarin wat verdiept, omdat ik zelf last heb van mijn voortanden, maar ik vermoed (en hoop) dat jij mij hier het antwoord hebt gegeven "teveel spanning op mijn spalk stond achter m'n tanden" nu maar hopen dat dit verder geen kwaad kan.

Terug naar jou: Kloppende pijn? Meer pijn tijdens het slapen? Wat gebeurt er als je hete koffie/thee/soep drinkt?

Tandabces kan je krijgen in geval van afstervende of dode tand, gaatje, breuk.
di, 02/16/2021 - 22:22 Permalink
Lieneke

Als je zo'n pijn hebt dan zal je inderdaad naar de spoeddienst moeten. Ik begrijp dat er eerst antibiotica is gegeven en dat de mondhygienist daarna pas volledig gereinigd heeft? Dan kan het zijn dat er tandsteen ingesloten is geraakt...dat had dus andersom gemoeten...Het kan ook zijn dat er sprake is van een hele andere ontsteking of een fractuur. Diagnose is inderdaad belangrijk dus laat het goed onderzoeken.
do, 02/18/2021 - 09:41 Permalink
Nikki24

Als antwoord op door Lieneke

Het is eerst wel door de tandarts schoongemaakt en daarna heb ik antibiotica gekregen om het rustig te krijgen dit is inmiddels 3 maanden geleden.
Aantal tandarts en mondhygienist bezoekjes verder ben ik inmiddels doorverwezen naar een paradontoloog omdat de pijn waarschijnlijk komt omdat mijn voortanden toch wel erg losstaan.. Mijn mondhygienist dacht daaraan nog aan wortelresectie, maar de tandarts ziet dit niet op de foto.
Ik rook niet en ben 24, dus de tandarts zei ineens tegen mij ja je bent wel erg jong voor dit soort ernstige problemen (3 maanden geleden was ik nog 3 maanden jonger hoor!)
Nu zit ik er een beetje mee dat ik dus bij de paradontoloog hetzelfde onderzoek krijg (nog even iets duurder!!) als bij de mondhygienist 3 maanden geleden en ben het er dus niet mee eens, had hij mij toen niet al door moeten verwijzen?
Daarnaast, gaat een paradontoloog me wel van de pijn verhelpen? want de ontstekingen zien er rustig uit zegt de tandarts.
Door alle ellende en 10 tandartsbezoekjes verder ben ik voor dit jaar ook alweer door mijn verzekering heen zowat. Ik weet het niet meer, ik wil best wat geld uitgeven aan mijn tanden, maar ik wil wel echt geholpen worden. (en ik studeer op dit moment nog dus dit is voor mij echt heel veel geld allemaal).
di, 03/02/2021 - 12:31 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Nikki24

Had je de indruk dat de tandarts net zo uitgebreid reinigde als de mondhygienist? Zo niet dan is de antibiotica te vroeg ingezet. Was het een dubbele kuur (combikuur) of maar 1 type antibiotica?
Goed om naar de parodontoloog te gaan. De vraag of dat niet al had gemoeten, lijkt me niet zo relevant op dit moment en ook niet dat het meer geld kost. Streef je doel na en laat je niet afleiden door dat soort gedoe. Dat heeft nu de eerste prioriteit. Of hij je van de pijn af kan helpen, dat weet alleen de parodontoloog. De term 'rustig' is nogal multi-interpretabel...kan nog steeds zijn dat het in de diepte fiks ontstoken is...laat je goed voorlichten door de parodontoloog. Die weet hier echt het meest van af.
di, 03/02/2021 - 14:55 Permalink