Zenuwbehandeling die maar niet helpt

Author:
Marty12
Posted:
di, 11/17/2020 - 20:35
Met een lichte pijn bij het tikken tegen één van de voorste kiezen in mijn bovenkaak ging ik naar de tandarts. Op de foto was (onduidelijk)/misschien) iets van een kleine ontsteking te zien iets boven de wortel. De tandarts besloot ter plekke (voordat ik het doorhad) een zenuwbehandeling uit te voeren.
De eerste verdoving werkte niet helemaal dus verdoofde hij direct op de zenuw.

Na de behandeling begon de pijn pas echt (van te voren had ik nml alleen heel lichte pijn), zozeer zelfs dat ik in het weekend voor een spoedbehandeling heb gekozen. De kies zat vol pus, dus dat verklaarde een hoop. Een paar dagen daarna weer pijn, toen heeft de tandarts dezelfde kies wederom schoongemaakt en gevuld met een noodvulling.

Nu enkele weken later is de erge pijn verdwenen maar heb ik nog steeds dezelfde pijn als waar ik in eerste instantie mee naar de tandarts ging. Pijn als ik tegen de kies tik. (Omdat ik het verder ook niet meer weet, ben ik maar de antibioticakuur gaan slikken die de tandarts mij voor het geval van napijn voorgeschreven had. Dit heeft na 4 dagen nog niet erg veel effect.)

Omdat de pijn niet weg is(/er nog steeds een ontsteking zit?) belde ik de tandarts om te vragen of we de definitieve zenuwbehandeling niet beter kunnen uitstellen totdat de pijn(/ontsteking?) weg is, maar de tandarts zei me dat die gewoon door kan gaan.

De behandeling staat voor overmorgen gepland en ik ben bang dat ik daardoor van de regen in de drup terecht kom.

Wat is wijsheid?
Gijsss089

wat vervelend! lees jezelf een beetje in over zenuwkanaalbehandelingen.. daar zijn de meningen over verdeeld. bizar dat hij dat zonder te vragen uit heeft gevoerd.. (brengt wel veel geld in het laatje)
meestal zegt je gevoel al iets dat er iets niet goed zit.
blijft de problematiek maar aanhouden overweeg dan om het te laten verwijderen.... helaas jammer, maar liever pijn weg en gezond leven.

sterkte
vr, 11/27/2020 - 21:15 Permalink
Gijsss089

wat vervelend! lees jezelf een beetje in over zenuwkanaalbehandelingen.. daar zijn de meningen over verdeeld. bizar dat hij dat zonder te vragen uit heeft gevoerd.. (brengt wel veel geld in het laatje)
meestal zegt je gevoel al iets dat er iets niet goed zit.
blijft de problematiek maar aanhouden overweeg dan om het te laten verwijderen.... helaas jammer, maar liever pijn weg en gezond leven.

sterkte
vr, 11/27/2020 - 21:16 Permalink
Gijsss089

wat vervelend! lees jezelf een beetje in over zenuw kanaal behandelingen.. daar zijn de meningen over verdeelt. bizar dat hij dat zonder te vragen uit heeft gevoerd.. (brengt wel veel geld in het laatje)
meestal zegt je gevoel al iets dat er iets niet goed zit.
blijft de problematiek maar aanhouden overweeg dan om het te laten verwijderen.... helaas jammer, maar liever pijn weg en gezond leven.

sterkte
vr, 11/27/2020 - 21:17 Permalink