Ervaringen knmt klachtenservice

Author:
Gebruiker89
Posted:
ma, 11/23/2020 - 22:07
Beste lezer,

Recentelijk heb ik een klacht ingediend bij het knmt. De aanleiding hiervoor is een enorme onvrede bij mijn tandarts.

Het verhaal zelf is nogal een lang verhaal en staat eigenlijk los van mijn vragen. K hoop dat iemand hier mij kan verder helpen.

Ik ben na het indienen van mijn klacht bij het knmt direct op zoek gegaan naar ervaringen met knmt klachtenservice en de geschillencommissie mondzorg. Tot mijn verbazing vind ik vrijwel geen reviews , ervaringen etc.

De eerste reactie vanuit knmt liet langer dan gewenst op zich wachten, maar in verband met corona werd dit van te voren wel al aangegeven.

De eerste reactie die ik ontvangen heb vanuit het knmt, zorgde er direct voor dat ik grote twijfels heb over de onpartijdigheid van deze partij. Zij lijken niet behulpzaam richting de patiënt en lijken zich ook niet druk te maken over waarheidsvinding. Zij scharen zich eigenlijk direct achter de tandarts en wisten mij in de eerste mail al aan te geven dat kansen op vergoedingen laag zijn en zorgverzekeraars hier niet zomaar in mee gaan.

Sinds de aanmelding van de klacht blijf ik mij verbazen over de manier waarop er gereageerd wordt. Ik heb er bewust voor gekozen mijn verhaal nog niet te delen door middel van reviews en beoordelingen op Social media om de tandarts een kans te geven het met mij op te lossen. Gezien het geen voorgevallen is, eis ik daar een vergoeding voor.

Het verhaal wordt eigenlijk alweer te lang :-) mijn vragen zijn eigenlijk;

Heeft iemand ervaring met klachtencommissie knmt?
Waar zou ik reviews kunnen vinden en/of plaatsen over de afhandeling van klachten.
Heeft iemand ervaring met de geschillencommissie mondzorg (daar het hier wel toe zal leiden)


Alvast bedankt voor uw antwoorden.
Vriendelijke groet :-)
vV

reviews vind je denk ik niet zo, de meeste klachten worden vermoed ik ook opgelost in mediation traject. Van de kant van zorgverl;ener kan ik overigens de visie dat men meer op hand tandarts dan op hand klachtindiener lijkt te zijn zeker niet onderschrijven. Bij die ene klacht die ik (zij het wat langer geleden) aan de broek heb gehad wat toen via KNMT behandeld is was mijn gevoel eerder andersom.

In het stuk mediation , waar het traject nu denk ik nog in zit, gaat het idd niet om waarheid maar om een öplossing" te vinden waar beide partijen zich in kunnen vinden ter voorkoming van een lange procedure met alle stress, mn dus ter bevordering van snelheid. Als het erom gaat de eigen visie bevestigd te zien (als dat de waarheid idd zou zijn) moet er een stap verder gegaan worden, dan heeft mediation ook geen zin denk ik.
di, 11/24/2020 - 12:20 Permalink
Lieneke

Persoonlijk heb ik geen ervaring hiermee, ook niet met de klachtenregeling die voor mij geld. Wel kan ik vertellen dat een klacht voor een tandarts emotioneel er flink in kan hakken en is er gelukkig mogelijkheid voor de tandarts om dit binnen de klachtenregeling te ventileren. De tandarts heeft namelijk erg weinig rechten tov de patient. Het doel is om een oplossing te vinden. Uiteraard heeft de klager het ook niet makkelijk. U heeft het over vergoeding en verzekeringen maar eigenlijk hebben wij daar als behandelaren bar weinig mee van doen. Dus ik weet niet precies wat de aard is van de klacht, maar misschien klopt u bij de verkeerde instantie aan?
di, 11/24/2020 - 13:04 Permalink
d9999

Ik heb er recent ook een ervaring mee. Ik vond het een beetje dubbel..ze bleef heel neutraal, maar het was tevens alsof haar denken niet meteen heel veel verder ging dan gedachtengang van de tandarts. Ze vertoonde ook nul reactie toen ik een flinke leugen van de tandarts moest corrigeren. Iets waarop hij toe moest geven, dus dat hij had lopen liegen was overduidelijk. Ze haalde nog een paar punten aan waarbij de tandarts in gebreke is gebleven. Hij gaf niet op alles een reactie, maar op de punten waar hij geen reactie gaf vroeg ze niet door.

Als ik op haar reactie af moet gaan dan zou ik twijfelen of ik een punt had. Ik denk dat dat mede kwam omdat het de bedoeling was dat ze zich neutraal moest houden. Ik heb juist meer zicht gekregen op wat er niet klopt aan de hand van dit gesprek. Ik heb het godzijdank opgenomen in het kader van bewijslast. En ben nu dan ook bezig met een jurist. Dus trek het je niet aan. Ik wens je veel succes en sterkte!

Groetjes, D
za, 11/28/2020 - 11:31 Permalink